Jump to content

Edit History

janet

janet

vikzz skrev for 15 timer siden:

Takk for svar folkens.

Jeg går på teknisk fagskole ja, har fagbrev som matros. Slik som jeg har forstått det gir ett år på fagskole muligheten til å løse D4, og to år gir muligheten til å gå helt til D1 med nok fartstid. Du kan lese om det her!

Det jeg lurer på er egentlig om jeg har mulighet til å jobbe på private yachter med norske styrmannspapirer (D4).

Eller om noen har erfaring med å løse ut MCA eller RYA sertifikater på "endorsement" med norske papirer allerede.

Og slik som jeg har forstått et reguleres og utstedes D1-D5 av Sjøfartsdirektoratet, som igjen er underlagt IMO. Opplæringen vår følger IMO sine STCW krav.

du har ikke forstått det rett

Sjøfartsdirektoratet er den norske regjerings verktøy for  å ivareta regjeringens syn på deler av det maritime området.

Norge er et suverent land og regjeringens tilsyn/direktorater er IKKE underlagt IMO.

janet

janet

vikzz skrev for 15 timer siden:

Takk for svar folkens.

Jeg går på teknisk fagskole ja, har fagbrev som matros. Slik som jeg har forstått det gir ett år på fagskole muligheten til å løse D4, og to år gir muligheten til å gå helt til D1 med nok fartstid. Du kan lese om det her!

Det jeg lurer på er egentlig om jeg har mulighet til å jobbe på private yachter med norske styrmannspapirer (D4).

Eller om noen har erfaring med å løse ut MCA eller RYA sertifikater på "endorsement" med norske papirer allerede.

Og slik som jeg har forstått et reguleres og utstedes D1-D5 av Sjøfartsdirektoratet, som igjen er underlagt IMO. Opplæringen vår følger IMO sine STCW krav.

du har ikke forstått det rett

Sjøfartsdirektoratet er den norske regjerings verktøy for  varetat regjeringens syn på deler av det maritime området.

Norge er et suverent land og er IKKE underlagt IMO.

• Create New...