Jump to content

Edit History

thomasd

thomasd

D6-310en har vært litt kranglete i det siste. Den har hostet og dødd, og når jeg drar på får jeg feilmeldinger, men EVC-systemet får ikke gitt noen klar tilbakemelding (retrieving faults står i en evighet). Jeg tenkte derfor bytte grovfilter (igjen), og da jeg åpnet opp var filteret bare halvfullt. Så jeg byttet og fylte opp med diesel, men dagen etter var det halvfullt igjen. Så vidt jeg kan huske har grovfilteret alltid vært breddfullt når jeg har åpnet det tidligere.

Jeg mistenker følgelig at det lekker inn luft som  tillater dieselnivået faller når når båten står, og at den suger luft i drift. Et tett system burde ikke kunne slippe inn luft til filteret. Høres plausibelt ut? Så er det jo "bare" å finne den lekkasjen, i så fall.

-Thomas

thomasd

thomasd

D6-310en har vært litt kranglete i det siste. Den har hostet og dødd, og når jeg drar på får jeg feilmeldinger, men EVC-systemet får ikke gitt noen klar tilbakemelding (retrieving faults står i en evighet). Jeg tenkte derfor bytte grovfilter (igjen), og da jeg åpnet opp var filteret bare halvfullt. Så jeg byttet og fylte opp med diesel, men dagen etter var det halvfullt igjen.

Jeg mistenker følgelig at det lekker inn luft som  tillater dieselnivået faller når når båten står, og at den suger luft i drift. Et tett system burde ikke kunne slippe inn luft til filteret. Høres plausibelt ut? Så er det jo "bare" å finne den lekkasjen, i så fall.

-Thomas

• Create New...