Arne2
2 hours ago, Solseng said:Men at det blåste frisk bris tror jeg ikke mye på.
Var nok fortsatt litt stressa da jeg fikk satt meg ned og skrevet dette innlegget. Stiv kuling ble til frisk bris. Det var nok stiv kuling jeg mente.
Jeg var ellres ikke helt ute på Kvitsøy, bare langt nok til at det var greit nok å snu.
Ellers så var båten rett og slett fantastisk når bølgene ble såpass store at det ble litt avstand mellom dem. Hadde ikke inntrykk av at båten var i nærheten av "å bli stressa" hverken med eller uten motor.
Jeg syntes ellers at jeg hadde kontroll på et vis, også etter at motoren stoppet, ved at jeg hadde vinden i ryggen, slik at jeg hadde styrefart med "litt seil" og det ikke var noen fare for å "miste retningen" eller å kjøre på noe eller noen.
Tenkte på i ettertid om det kunne være en form for uaktsomhet å ikke ringe etter redningsskøyten med en gang motoren stoppet, men jeg hadde en plan om å først forsøke gjestehavna i Stavanger, ved å styre vha "litt seil" og så hvis ikke det gikk å fortsette med vinden og under bybrua, og forsøke å legge til ved en brygge, ved Hillevåg eller lengte inn i fjorden, og så hvis heller ikke det gikk, så ringe redningsskøyta.
I gjestehavna så er det jo ofte seilbåter og hvis de ser at det er noen som har problemer så er det jo ofte noen som vil hjelpe. I dette tilfellet så var det jo et helt mannskap fra brannvesenet som sto der og ventet, og de var både kjempegrie og kjempeflinke.