Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Tror du vil få lite svar på denne. Grunnen er at samme spørsmål har vært oppe gjentatte ganger og folk går kanskje lei. Søk litt her på forumet og les deg litt opp så finner du kanskje noen svar, for det finnes veldig mye god info i tidligere tråder. Lithium koster mye penger og kan mange ganger koste mye tid også. Først må du få oversikt over hva du har av dynamo, ladeskille, god lufting til dynamo, ladespenninger (både på tomme og fulle batterier)  osv osv. Mange ganger går det bra å gå over til lithium, mens andre ganger så krever det mange timer i planlegging og tenking i tillegg til skruing. Når du i tillegg er der at du trenger argumenter for å kjøpe 100 eller 200Ah og du ikke vil kjøpe om du må ha ny dynamo eller landstrømlader, så ville jeg heller hatt samme type batterier som du allerede har, for lithium er kostbart, noen ganger veldig kostbart. 

Beklager om jeg er for direkte, men lithium er ikke bare positivt heller. Mange ganger er det lurest å bare holde seg til det man allerede har. 

Kjellg

Kjellg

Tror du vil få lite svar på denne. Grunnen er at samme spørsmål har vært oppe gjentatte ganger og folk går kanskje lei. Søk litt her på forumet og les deg litt opp så finner du kanskje noen svar. Lithium koster mye penger og kan mange ganger koste mye tid også. Først må du få oversikt over hva du har av dynamo, ladeskille, god lufting til dynamo, ladespenninger (både på tomme og fulle batterier)  osv osv. Mange ganger går det bra å gå over til lithium, mens andre ganger så krever det mange timer i planlegging og tenking i tillegg til skruing. Når du i tillegg er der at du trenger argumenter for å kjøpe 100 eller 200Ah og du ikke vil kjøpe om du må ha ny dynamo eller landstrømlader, så ville jeg heller hatt samme type batterier som du allerede har, for lithium er kostbart, noen ganger veldig kostbart. 

Beklager om jeg er for direkte, men lithium er ikke bare positivt heller. Mange ganger er det lurest å bare holde seg til det man allerede har. 

Kjellg

Kjellg

Tror du vil få lite svar på denne. Grunnen er at samme spørsmål har vært oppe gjentatte ganger og folk går kanskje lei. Søk litt her på forumet og les deg litt opp så finner du kanskje noen svar. Lithium koster mye penger og kan mange ganger koste mye tid også. Først må du få oversikt over hva du har av dynamo, ladeskille, god lufting til dynamo, ladespenninger (både på tomme og fulle batterier)  osv osv. Mange ganger går det bra å gå over til lithium, mens andre ganger så krever det mange timer i planlegging og tenking i tillegg til skruing. Når du i tillegg er der at du trenger argumenter for å kjøpe 100 eller 200Ah og du ikke vil kjøpe om du må ha ny dynamo eller landstrømlader, så ville jeg heller hatt samme type batterier som du allerede har, for lithium er kostbart, mange ganger veldig kostbart. 

• Create New...