Jump to content

Edit History

TerjeFjern

TerjeFjern

Har 400 Ah lithium forbruksbank  i min båt nå. Satt inn i våres.  Denne banken erstattet 300Ah bly batterier.  Etter 3 dager med bruk av 2 kjøleskap mm og annet elutstyr (nespressomaskin og eggekoker bla) har vi fortsatt 65% igjen. Har behold 200Ah bly til starbatterier og vinsjer. Satte inn en batteri til baterilader fra Joerg Becker  her på forumet og en ny landstrømslader fra samme leverandør for å unngå å ha for høy floatspenning  på Lithiumbatteriene.  Originale dynamoer osv.  Alt har vel kostet meg ca 36 000 og endel egeninnsats med strekking av nye kabler med sikringer osv. Angrer ikke på dette.

TerjeFjern

TerjeFjern

Har 400 Ah lithium forbruksbank  i min båt nå. Satt inn i våres.  Denne banken erstattet 300Ah bly batterier.  Etter 3 dager med bruk av 2 kjøleskap mm og annet elutstyr (nespressomaskin og eggekoker bla) har vi fortsatt 65% igjen. Har behold 200Ah bly til starbatterier og vinsjer. Satte inn en batteri til baterilader fra Joerg Becker  her på forumet og en ny landstrømslader for å unngå å ha for høy floatspenning  på Lithiumbatteriene.  Originale dynamoer osv.  Alt har vel kostet meg ca 36 000 og endel egeninnsats med strekking av nye kabler med sikringer osv. Angrer ikke på dette.

TerjeFjern

TerjeFjern

Har 400 Ah lithium forbruksbank  i min båt nå. Satt inn i våres.  Denne banken erstattet 300Ah bly batterier.  Etter 3 dager med bruk av 2 kjøleskap mm og annet elutstyr (nespressomaskin og eggekoker bla) har vi fortsatt 65% igjen. Har behold 200Ah bly til starbatterier og vinsjer. Satte inn en batteri til baterilader fra Joerg Becker  her på forumet og en ny landstrømslader for å unngå å ha for høy floatspenning  på Lithiumbatteriene.  Originale dynamoer osv.  Alt har vel kostet meg ca 30 000 og endel egeninnsats med strekking av nye kabler med sikringer osv. Angrer ikke på dette.

• Create New...