Jump to content

Kvalitet Yanmar - Volvo Penta

Sydvesten

Recommended Posts

Det var en 77hk med turbo og intercooler. Typebetegnelsen husker jeg ikk, 4JH et eller annet ? Eieren gikk på fullfart da bunnen på varmeveksleren gav etter pga tæring med det resultatet at motoren skar seg. Bla hadde en veivstang lagt ut på vandring helt på egenhånd.Iflg ham skjedde det lynfort og han er en sindig mann så det betviler jeg ikke.

Vi dro over og så på båten etter havariet og det var et heller deprimerende syn det motorrommet. Jeg vet ikke nøyaktig gangtimer på den men da båten ble solgt var den gått langt under 1000 timer-jeg vil anslå rundt 700 timer kanskje. Men han bruker båten sin veldig mye så denne kunne kanskje være rundt gode 2500 da dette skjedde. 55 hk og 77hk er vel bygd på samme blokka og som på din så hadde også denne motoren ingen anoder annet enn at den var jordet til hæljærnet hvor det stod en anode.

Jeg har en 4 JH3 E 56 hk på 2 liter motor uten kompressor/turbo,

Den har nå 2300 timer og starter etter vinteropplag på første vridning av nøkkelen.

Har aldrig hatt et eneste feilslag.

Motoren er bare helt topp.

:cheers:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Hei har en 77hk, 4JH-DTE, turbo intercooler bare 1644ccm. Hadde opp kjøleren til rens i våres, kunne ikke se noe til betydlig tæring, bruker selvfølgelig riktig kjøleveske.Motoren har gått 2000t. Er veldig førnøyd ikke ett feilslag, ryker litt innimellom etter lang rolig kjøring.

Da jeg kjøpte båten så vi på mange, nesten samtile av typen er levert med VP TMD 30, av disse hadde over 50% overhalt, byttet oljekjøler/kjøler.Dette syntes jeg var påfallende mye, disse delene er jo heller ikke gratis, så vi ville ha Yanmar, angrer ikke. Dessuten går båten fortere med 77 Yanmar enn med 86 Volvo.Rart? Er ikke Volvo like pigge som Yanmar? Volvo har jo også 1000ccm mere!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...