Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

Pacuare, det er en Bavaria 39 CR og jeg tror nok det blir å feste dem i kryssholdt akter. Båten er levert med røstjern for kutterstag i bakkant av ankerbrønn så det er trygt.

En ting til. Jeg har et fall som kommer ut av masta en drøy meter under kutterstag festet (se bilde) . Kutterstag festet er over øvre saling mens det nevnte fallet kommer ut under. Kan det stemme at dette er fallet som er beregnet til kutterstagseilet eller burde det kommet ut lenger opp, evt. samme sted som kutterstag et er festet? Jeg har ikke vært oppe i masta enda så vet ikke om det er trinse der kutterstaget skal festes. 

IMG_20190918_101524.jpg

Lazyjack

Lazyjack

Pacuare, det er en Bavaria 39 CR og jeg tror nok det blir å feste dem i kryssholdt akter. Båten er levert med røstjern for kutterstag i bakkant av ankerbrønn så det er trygt.

En ting til. Jeg har et fall som kommer ut av masta en drøy meter under kutterstag festet (se bilde) . Kan det stemme at dette er fallet som er beregnet til kutterstagseilet eller burde det kommet ut lenger opp, evt. samme sted som kutterstag et er festet? Jeg har ikke vært oppe i masta enda så vet ikke om det er trinse der kutterstaget skal festes. 

IMG_20190918_101524.jpg

• Create New...