Karlsenkystfiske Startet 18.September.2019 Link til dette innlegget Startet 18.September.2019 Som en sikkerhetsforanstaltning tenkte jeg å montere en antisigeventil på hydraulikkmotoren som driver bomvinsjen ombord. Dette for å hindre at last faller ned i tilfellet slangebrudd, motorstopp eller annet somkan forårsake trykkfall på hydraulikken. Er det noen som er flink med hydraulikk, og vet hva som skal hvor? Var noen som sa at oljen skal inn pp V1 og ut V2, så skal C1 og C2 på motoren. Synes det ser litt rart ut, da det ville vært langt mer praktisk hvis man kunne festet V1/V2 rett på motoren med ansatser, og så tatt oljen inn og ut på langsiden av ventilen. Antisigeventilen Motoren og antisigeventilen Ventilen som styrer motoren Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 18.September.2019 Link til dette innlegget Svart 18.September.2019 Olje fra sentralen inn på v1 og v2. fra c1 og c2 til motoren.hvis det ikke passer å skru ventilen rett på motor med ansatser må du legge rør,med slanger mellom ventilen og motor er du like langt som uten slangebruddsventil. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 18.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2019 Andora skrev for 1 time siden: Olje fra sentralen inn på v1 og v2. fra c1 og c2 til motoren.hvis det ikke passer å skru ventilen rett på motor med ansatser må du legge rør,med slanger mellom ventilen og motor er du like langt som uten slangebruddsventil. Må jo ihvertfall legge noe mellom en av dem og motoren, da C1/C2 sitter på langsiden. Blir jo klin umulig å få begge portene festet direkte i motor. Men da jeg egentlig bare trenger sikring ene veien(ned) blir det vel god hjelp likevel. Har du peiling hvordan man kan se hva som er opp og ned på motor? Prøve seg frem? Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 18.September.2019 Link til dette innlegget Svart 18.September.2019 Du må bruke begge portene på ventilen,for hvis du studerer symbolene på ventilen ser du at den får olje fra den ene siden for å åpne kula når du kjører opp eller ned,litt vanskelig å forklare,men ventilen må ha pilottrykk fra motsatt side for å åpne.Ang retning på motoren må du nesten vite produsent og motortype for å finne ut hva som er opp eller ned,da finner du kansje dokumenter på nett som sier hvilken vei motoren går med olje inn på a eller b port.vil tippe du har en danfoss omt et eller annet. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 25.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 sss Slik ble det seende ut da. Hadde sett noe bedre ut om portene var "omvendte", slik at man kunne satt den rett på motoren :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.