hanto1 Svart 18.September.2019 Link til dette innlegget Svart 18.September.2019 Får man smuss i dieselen så havner vel 99% i gtovfilteret om man har 10my filter. Manometeret gir en god indikasjon på evt problemer før motoren sakker/ stopper Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 25.September.2019 Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 Grovfilter 10my skiftes hvert år på ca 100timer, finfilter 2 my skiftes hvert 4. år. Aldri hatt tull, bortsett fra umiddelbart etter fylling på en stasjon i Oslo i 2010. Da var det bare å skifte grovfilter til problemet ga seg...tror det var 3 ganger på de 150 literen som var i den tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 28.September.2019 Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Jeg bytter begge hvert år. Ingen stor konstnad og godt for nattesøvnen. Var veldig glad jeg hadde dette i fingra i sommer når jeg fikk vann på tanken. Hadde det ikke vært for jevnlig håndspåleggelse av drivstoffsystemet ville uhellet endt med RS og ikke middag på Borgen. Tre/fire ganger i året tapper jeg av litt fra vannutskilleren på forfilteret bare for sikkerhetsskyld. Jeg har ikke glass så da må det tappes. Skal sette inn kran for å gjøre det lettere (slik @Bitteliten har gjort) å sjekke. Har ikke racor med glass men denne sjekken tar 2 min og viser fort tingenes tilstand. Tapp på et blankt glass og se om det er vann og / eller partikler. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.