mico Startet 18.September.2019 Link til dette innlegget Startet 18.September.2019 Hei, eg har en 1995 mercruiser 3.6ltr/180hk 6 cyl, med en avbrutt dipstick til oljen. Det ser ut som tidligere eier har sveist på ett stykke på enden for å komme opp i samme lengd som originalt, men uråd å si hva som er minimum og full. Er her noen som har samme motor som kunne målt peilepinnen fra topp av rør til full og minimum ? Jeg prøver å sjekke opp og kjøpe en ny peilepinne, men virker som denne er utgått fra sortimentet. Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 19.September.2019 Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 Så vidt jeg vet er dette samme blokk som 4,2-literen, så da bør oljenivået være det samme også… På min er avstanden til hhv. øvre og nedre merke 347 og 375 mm, målt fra toppen av et 70 mm rør. Jeg har hatt for vane å notere meg dette etter at jeg kjøpte en bil engang med lappet peilepinne. Sitér dette innlegget Link to post
mico Svart 19.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 Takk for svar, men ifølge manualen min er det totalt 10 ltr olje på 3.6-literen og 12 ltr på 4.2-literen. De er begge omtalt i samme manual siden det er mange likheter, men oljenivået er iallfall forskjellig. Sitér dette innlegget Link to post
ozo Svart 19.September.2019 Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 Det kan ha med størrelse på kjølere, filter, bunnpanne etc. å gjøre. Men med samme blokk mener jeg at nivået relatert til denne absolutt bør være det samme. Det skal jo ligge passe langt under veiva. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.