925Riviera Startet 19.September.2019 Link til dette innlegget Startet 19.September.2019 Noen som vet hva som kan ha skjedd her Lyser ikke i noen. Pærene ser hele ut regner ikke med alle pærene ryker på likt Koblinger ser bra ut. Skal ikke dette lyse når tenningen kommer på Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 19.September.2019 Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 (redigert) Kan være dårlig kontakt på minussiden. Jeg ville prøvd å måle motstand (ohm) mellom minus og minus på batteriet. Bare for å se om det er god kontakt eller ikke. Edit: Fikk zoomet inn på bildet. Ser nå at hver lampe kanskje ikke har egen pluss. Er dermed usikker på feilsøking på hver av dem. Men jeg holder en knapp på dårlig jording (kontakt med minus) Redigert 19.September.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
925Riviera Svart 19.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 Ser nå at når jeg trykker på alarm tester knappen så er det ikke noe lyd der heller Sitér dette innlegget Link to post
HenrikN Svart 19.September.2019 Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 Her er skjema som jeg bruker ved feilsøking på Volvo. Jeg tror det skulle dekke ditt panel. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.September.2019 Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 Det mest vanlige feilen er dårlig kontakt. Er du kun lys du mangler? Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 19.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 Ja mangler kun lys i de 4 varsel lampene og buzzer Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.September.2019 Link til dette innlegget Svart 19.September.2019 (redigert) kai myhre skrev 40 minutter siden: Ja mangler kun lys i de 4 varsel lampene og buzzer Da mangler du mest sannsynlig pluss til belysningen. Da er det bare å begynne å måke fra en kant. Redigert 19.September.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 20.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2019 Kommer dette fra motor? Altså + Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 22.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2019 Har sjekket litt her nå men finner lite som koblingen går til. Skal + sitte sammen med alt det andre inni der under instrumentene Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 11.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Ja hvor skal man leite etter pluss. Har sjekket kontaktene opp til instrumenter og der er det strøm Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Alt går igjennom kabelstokk til motoren. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 11.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2019 Hadde samme problemet på min gamle båt. Konstaterte at det var strøm inn på "boksen" med lampene, og fant til slutt ut at problemet lå i denne. Åpnet den opp og fant kabelbrudd inne i selve boksen. Den er nesten umulig å åpne da den er limt igjen med noe silikon aktige greier, og måtte til slutt bytte hele enheten. Alarm busseren får signal gjennom denne boksen, så den virket også igjen etter at jeg byttet. Ny boks har led pærer, så du slipper i hvert fall å bytte pærer igjen... Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 12.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2019 Hvor finner jeg boksen ny Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 Delenummer står på bildet du viser over. Et søk på marinepartseurope viser at delen er erstattet med denne: https://www.marinedeler.no/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=1000072022 Se søket her: http://www.marinepartseurope.com/en/search.aspx?SearchTerm=828783 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.