Jump to content

Edit History

Steihy

Steihy

Geir Kåre S skrev for 7 timer siden:

Men må vel være mulig å gjøre noe med linjene på doghouset, da rent estetisk. Jukse litt med å justere på håndrekka eller bruk av farger på en eller annen måte. Personlig hadde jeg vel ikke fjernet det men prøvd å "pimpe" det på ett eller annet vis. Kanskje en annen farge på toppen/taket av doghouset? 

Det er nok mulig å lage et penere " bilde" av båten, men den cockpiten får du ikke malt større. Fint med vern for regnet, men fullstendig skygge forfra og ikke plass til å sløve i sola på lens? Om du ikke bare seiler nordover i regnvær ser dette ut som et prosjekt, uavhengig av estetikk. For øvrig enig i at det er stygt, men kunne fint levd med det om det var praktisk. Ser ikke ut på bildene som at det bare er å ta saga fatt, uten å ominnrede fullstendig. 

Mulig jeg ser problemer som ikke finnes, men kan hardtopen være for høy i forhold til bommen? Eier (i 3 år) har ikke seilt båten, og kan ikke svare på det. Kan den som har designet påbygget ha vært mest motorbåtmann, og ikke tenkt på at akterliket skal strekkes?

Men, enig i at det kan bli bra med mye innsats og innskudd.

Steihy

Steihy

Geir Kåre S skrev for 6 timer siden:

Men må vel være mulig å gjøre noe med linjene på doghouset, da rent estetisk. Jukse litt med å justere på håndrekka eller bruk av farger på en eller annen måte. Personlig hadde jeg vel ikke fjernet det men prøvd å "pimpe" det på ett eller annet vis. Kanskje en annen farge på toppen/taket av doghouset? 

Det er nok mulig å lage et penere " bilde" av båten, men den cockpiten får du ikke malt større. Fint med vern for regnet, men fullstendig skygge forfra og ikke plass til å sløve i sola på lens? Om du ikke bare seiler nordover i regnvær ser dette ut som et prosjekt, uavhengig av estetikk. For øvrig enig i at det er stygt, men kunne fint levd med det om det var praktisk. Ser ikke ut på bildene som at det bare er å ta saga fatt, uten å ominnrede fullstendig. 

Mulig jeg ser problemer som ikke finnes, men kan hardtopen være for høy i forhold til bommen? Eier (3 år) har ikke seilt båten, og kan ikke svare på det. Kan den som har designet påbygget ha vært mest motorbåtmann, og ikke tenkt på at akterliket skal strekkes?

Men, enig i at det kan bli bra med mye innsats og innskudd.

• Create New...