Steihy
Najad 360
https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=154797764
Båtjakta fortsetter, og som mange andre tukler jeg med dilemmaet: Klassisk og solid, type Orust, eller nyere, mer moderne for de samme pengene. Den diskusjonen blir neppe landet. Til info, jeg kommer fra Comfortina 32. Jeg sikler etter Najad, uten helt å vite hvorfor. De er jo så dyre at en kunne kjøpt nesten ny serieprodusert for prisen. Akkurat denne båten er også litt hinsides mitt budsjett, men den begynner å nærme seg rekkevidde.
Jeg tar gjerne synspunkter på båttypen, men også om tilstanden på denne båten. Den har gått som "skoleskip", uten at det nødvendigvis betyr noe. Det er ikke lett å bedømme ut fra bilder, men er den ganske slitt innvendig? Megleren kommenterer fuktskade på bilde 55. Jeg synes ikke det ser ut som kondens, men lekkasje. Eieren bekrefter dette, han sier det er en ny lekkasje. Jeg synes også det er tegn til vanninntrengning andre steder, men det er ikke lett å se.
Selvsagt må det befaring til, men det er mye reising. Shortlista må bearbeides så godt som mulig først. Er denne verdt prisen?