Stjernen ! Startet 21.September.2019 Del på Facebook Startet 21.September.2019 Hei det drypte litt i underkant av ene vinduet foran på snekka. Alle vinduer er festet med aluminiums rammer,treskuer innenfra og inn i listen utvendig. Men ser att pakningen mellom list og skrog utvendig er profilert,jeg hadde tenkt og bruke butyl fra biltema og skru det opp igjen. Har fjernet hele den gamle butyl pakningen. Men lurer nå på om denne butyl listen er og få kjøpt noe sted ? Det var 2 tråder i den. Som dere ser på rammen er det ett spor til pakning/butyl,med en liten leppe som presses mot skroget og ramme. Tenkte og legge en god stripe med butyl og skru det på.Så bare vaske av butylen som tyter ut når den er tørket litt. Vil det bli bra ? Eller så burde jo denne butyl pakningen være og få kjøpt,men hvor ? Vil det bli like bra med en god stripe biltema butyl på patron ? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Det er ikke veldig lett å se hvordan profilen ser ut. Men du kan jo se om du finner noe her. Det koster ikke veldig mye for gummilister fra gummi.no. https://www.gummi.no/produkter/gummilister/p-lister Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 Det blir en slags P profil som ligger nedi sporet rundt hele. Gamle pakningen var av butyl,var som tyggegummi med 2 tråder inni. Ser jo att dette er ganske standar rammer som di fleste båter har. Så håpet noen her inne kansje hadde vært borti lignende. På bilde ser man kanten som ligger ned sporet rundt rammen,med den lille leppa som tetter mot skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 22.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2019 Ingen som har byttet aluminiums rammer på båten her ? Da prøver jeg meg frem. fyller opp med butyl idag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.