Jump to content

Edit History

Marius Engel

Marius Engel

Hei.

Har sett på en del båter i det siste, da jeg er på jakt etter rovennlig båt til familien. Den skal brukes på sjøen, og det skal være mulig med en liten motor.

Den må kunne brukes av en familie på 4, til korte badeturer, korte teltturer og fisking. Den skal være rovennlig, og kunne roes av 2 personer samtidig, men også en person alene. (Oftest er det nok 3 personer i båten).

Jeg har vinglet litt mellom Terhi Saiman, og Terhi 440. Men jeg har vel egentlig landet på Terhi 440 pga. økt innvendig plass og bedre stabilitet. Det passer med en 6 hk motor på Terhi 440.

Jeg har prøvd å ro Terhi 440, og rofart som jeg kan holde lenge på helt stille sjø alene i båten er 5 km/t. Jeg aner ikke hvor mye rovennlighet jeg ofrer i forhold til Terhi Saiman, men de andre fordelene tror jeg veier opp (kanskje).

Har dere tips til andre båter jeg bør vurdere, som passer mine spesifikasjoner?

(Skal legge RIBen min ut for salg ganske snart, ta kontakt om en 19 fots rib med 100hk er av interesse. Svært god egnet til eks. dykking)

Marius Engel

Marius Engel

Hei.

Har sett på en del båter i det siste, da jeg er på jakt etter rovennlig båt til familien. Den skal brukes på sjøen, og det skal være mulig med en liten motor.

Den må kunne brukes av en familie på 4, til korte badeturer, korte teltturer og fisking. Den skal være rovennlig, og kunne roes av 2 personer samtidig, men også en person alene. (Oftest er det nok 3 personer i båten).

Jeg har vinglet litt mellom Terhi Saiman, og Terhi 440. Men jeg har vel egentlig landet på Terhi 440 pga. økt innvendig plass og bedre stabilitet. Jeg har prøvd å ro Terhi 440, og rofart som jeg kan holde lenge på helt stille sjø alene i båten er 5 km/t. Jeg aner ikke hvor mye rovennlighet jeg ofrer i forhold til Terhi Saiman, men de andre fordelene tror jeg veier opp (kanskje).

Har dere tips til andre båter jeg bør vurdere, som passer mine spesifikasjoner?

(Skal legge RIBen min ut for salg ganske snart, ta kontakt om en 19 fots rib med 100hk er av interesse. Svært god egnet til eks. dykking)

• Create New...