Jump to content

5hk Merc 4T, stopper, men holder seg i gang hvis jeg er aktiv med bensinblæra

Havgap

Recommended Posts

Jeg har en 5 hk,4T, Mercury (2017)som uten forvarsel stoppet nylig. Ikke noe forvarsel med fallende turtall eller fusking, det var omtrent som å nappe av dødmannen. Motoren startet greit igjen og kjørte en 5 minutters tid før det samme gjentok seg. Nå har jeg oppdaget at den ikke stopper hvis jeg klemmer på blæra med et par minutters mellomrom. Har tenkt at det må være noe med bensintilførselen,. Motoren har også intern tank og har tenkt å forsøke med akrylatbensin for å se om det samme skjer. Men er det noen som kjenner igjen lusa på gangen og "vet" hva som er galt?? 

Guest Avmønstret#

Som du selv foreslår, alcylatbensin på den interne tanken.

1. Fusker fortsatt? Da har det ikke noe med tanken å gjøre, eller drivstoff å gjøre. Prøvd å kjør på full guffe med alcylat en stund, har erfart at det kan rense forgasseren for avleiringer osv. 

2. Fusker ikke? Da hadde det enten med den eksterne tanken/slangen/blære å gjøre, eller bensinen du brukte. For å avklare det...:

a) Fyll alcylat på den eksterne tanken. Fusker fortsatt? Da er det noe galt med tank/slange/blære

b) (Alcylat på ekstern tank) Fusker ikke? Da var det noe galt med bensinen du brukte og ekstern tank/slange/blære er frikjent

Fra merkeforhandler : Vi ser et mønster i bensin problem.  Dette spesielt på blyfri 95. 

Fra nyttår har vi begynt å anbefale akrylatbensin, alternativ er å bruke tilsetning i bensinen.
Dette er også anbefalt fra importøren. 
Tror du må ta opp forgasseren for en reingjøring før du begynner med akrylatbensin.

Hva slags tilsetning vet jeg ikke .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...