Kjellg Startet 24.September.2019 Link til dette innlegget Startet 24.September.2019 Har en NB 820 Combi hvor det kun er manuell lensepumpe. Tenke sette inn en elektrisk med flotør og eller vannalarm. Hvordan gjør dere det, skifter ut den manuelle eller setter inn elektrisk i tillegg med nye skroghull etc. Har jo allerede en del hull til diverse ting og ser helt at jeg unngår å lage flere hull, men alt har jo sin pris. Eller er det noen som setter på Y ventiler og bruker samme slanger til begge to? Huff, ser for meg flere hull i skroget men det gnager i ryggmargen Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 For all del ikke ta vekk den manuelle. Har aldri tenkt tanken på at en skroggjennomføring er stygg... Men det går vel an å få en som er lik de du har, o måle slik at det blir lik avstand/symmetrisk etc. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Jeg har bare en dlektrisk. Hadde jeg hatt en manuell, ville jeg latt den sitte. Du kan vel bruke samme utløpet, bare sette inn et T-stykke og en tilbakeslagsventil eller to. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 24.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 (redigert) Takk skal dere ha. Ja, har tenkt på t stykke og tilbakeslagsventiler. Vil nok gå mange runder med meg selv før jeg borer enda et hull i båten. Har sikkert 10-12 stykker allerede og alle er faktisk originale. 2 til dekket, 2 til rommene, lufting til dieseltanker og septik, dass, vasker og Gud vet hva mere Har utsatt det lenge men må nå få meg i alle fall vannalarm. Om jeg nå får vann i motoren så merker jeg det ikke før vannet står midt på dynamoen og jeg mister ladingen. Russisk rulett hehehe Redigert 24.September.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Supermix Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Følger denne, tenker akkurat på det samme selv på min Bella 580C. Har du funnet noen passende tilbakeslagsventiler? Hvor stor diameter er det på slangen på den manuelle pumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Mener Marleon har slike ventiler. Seatronic, blant andre, skal ha bra utvalg på lager. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 24.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 (redigert) Ja, seatronic har alt sammen i listene sine. Trudesign har vel også noe slikt. Feks denne og denne. Lenseslangene er vel kanskje 1’’ Redigert 24.September.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.