Roger jo Startet 24.September.2019 Del på Facebook Startet 24.September.2019 (redigert) KNBFs røde svaibøyer har vært et populært medlemstilbud siden 2015, fra Stavanger i sør til Finnmark i nord. Nå merker imidlertid bøyene tidens tann. https://knbf.no/nyheter/item/forsiktighetsregler-for-knbf-boyene Redigert 24.September.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Legg ut en ekstra sikring, som dregg, spesielt når det blåser. Bruk ankervakt på ekkolodd eller GPS avviksalarm, spesielt om natten. Følg med! ------------ Jeg tenker, vedlikehold de eller fjern de. Å ha bøyer ute som ikke er vedlikeholdt kan føre folk i ulykka. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 ja, hva skal man med bøyer når det kreves at man må legge ut dregg i tillegg om det blåser.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
index Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Må da bli et forferdelig rot ut av å ligge på svai på bøye med dregg ved siden av? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tilplan Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Vedlikehold krever store dyre båter med løftekapasitet, står det hos knbf. Er ikke hovedpoenget her å få en dykker til å sjekke tilstanden visuelt? Må en løfte på alt for å sjekke tilstanden? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Framtia skrev for 2 timer siden: ja, hva skal man med bøyer når det kreves at man må legge ut dregg i tillegg om det blåser.... "Legg ut ekstra sikring, som dregg, spesielt hvis det blåser" leser jeg som anbefaling om å alltid legge ut ekstra sikring. Unntaket må vel være om det er blikk stille. Eneste fornuftige er å sørge for at bøyene er sikre, eller fjerne de. En kan ikke ha liggende ute bøyer som ikke gir den sikkerheten brukerne tror de gir. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Ankre og fortøye i bøye samtidig? Går det bra? Tenker om vinden snur noen ganger i løpet av natta, kan det bli litt av et styr om kjettingen legger seg rundt moringstauet. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
SamH Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 ..kan man ikke bare ankre da Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 jo, det er det man skal, fortøyningen til bøya er for at ikke bøya skal drive avgårde :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Mouche Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Hvilken farge må flagget ha for å kunne bruke disse flotte bøyene? Ser ellers at medlemmer i KNBF får rabatt på kjøp av flagg for bruk i de blå bøyene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
S/Y Emma Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Splittflagg? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Roger jo Svart 25.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2019 (redigert) Mouche skrev for 3 timer siden: Hvilken farge må flagget ha for å kunne bruke disse flotte bøyene? Ser ellers at medlemmer i KNBF får rabatt på kjøp av flagg for bruk i de blå bøyene. Misunnelsen gnager, det er bare å melde seg inn. Redigert 25.September.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Grand Banks jr Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Jeg er ikke medlem i noen slik forening, og det er heller ikke behov da jeg aldri ligger på svai. Men hadde jeg vært det så hadde jeg forventet at jeg kunne stole på at bøyene er godt vedlikeholdt. Ellers må de jo bare fjernes. Hvis man ikke kan stole på bøyene så er de jo bare rene plassreservasjoner... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mouche Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 Roger jo skrev for 2 timer siden: Misunnelsen gnager, det er bare å melde seg inn. Jeg hadde håpet, og trodd, at du kunne bedre; Hvorfor skal man, eller sågar kan man, være misunnelig på dette når som du selv riktig påpeker kan løses med et par hundrelapper? Tenker du virkelig så smått? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SamH Svart 25.September.2019 Del på Facebook Svart 25.September.2019 For de som er skitlei løsbøyer, blåbøyer og kverulanter, og allikevel måtte foretrekke faste installasjoner; Må jeg få foreslå ankring, og et opphold i en aldeles gratis og bookingfri padlehuk. Iallefall om en er i Vestfold. Meg finner du ikke der, magen vrenger seg av invasjonen det er med disse i friluftsområdene hvor telting fungerer aldeles utmerket. Dog, gratis. https://www.vfk.no/meny/tjenester-og-fagomrader/idrett-og-friluftsliv/padleled-vestfold/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.