Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Når jeg får båten på land en gang ut i oktober, er planen å bytte motorlabber. Det tror jeg at jeg har planer for hvordan kan klare på egen hånd, labber ble bestilt idag. Men en gjennomgang over andre ting, avslørte et meget suspekt eksosbend. Der er delen som går inn på varmeveksleren en eneste stor rustklump der det også ser ut til å være lekkasje.

eksosbend.jpg.fdb4dcbc491451e3dfa53770eed930e4.jpg

Jeg bestilte derfor også et slikt bend. Her ser det ut til at bendet er festet med 4 bolter inn i varmeveksleren. Etter bilder i manualen burde det vært bolter som stikker ut med 4 muttere. Jeg er redd de sitter godt rustet fast, de har jo sittet der i 33 år nå. Det blir vel å spraye på med VD40, varme/kjøle osv. og vente og se om de løsner? Jeg har en mistanke om at det vil komme mange spørsmål fra meg om hvordan få de løs, hvordan få ut rester etter at noen av de knekker. Jeg gruer meg!

Lars H.

Lars H.

Når jeg får båten på land en gang ut i oktober, er planen å bytte motorlabber. Det tror jeg at jeg har planer for hvordan kan klare på egen hånd, labber ble bestilt idag. Men en gjennomgang over andre ting, avslørte et meget suspekt eksosbend. Der er delen som går inn på varmeveksleren en eneste stor rustklump der det også ser ut til å være lekkasje.

eksosbend.jpg.fdb4dcbc491451e3dfa53770eed930e4.jpg

Jeg bestilte derfor også et slikt bend. Her ser det ut til at bendet er festet med 4 bolter inn i varmeveksleren. Etter bilder i manualen burde det vært bolter som stikker ut med 4 muttere. Jeg er redd de sitter godt rustet fast, de har jo sittet der i 33 år nå. Det blir vel å spraye på med VD40, varme/kjøle osv. og vente og se om de løsner? Jeg har en mistanke om at det vil komme mange spørsmål fra meg om hvordan få de løs, hvordan få ut rester etter at noen av de kjekker. Jeg gruer meg!

• Create New...