Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Og så var båten på land og arbeidet med å skifte eksosbend og motorlabber igang. Og selvfølgelig skjedde det som ikke skulle skje, en av boltene som holder eksosbendet knakk. To bolter gikk greit ut og den siste sitter fremdeles godt. Jeg hadde sprayet godt flere ganger med Boltex, tok forsiktig i og fikk vel dreid 1 mm, så tilbake 1mm og etter noen slike runder tok jeg litt hardere i og dermed sa det knekk. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den bolten som fremdeles sitter fast , flere runder med Boltex, varme eller hva?

bolt_brukket.jpg.b0bfb59be07071ab31eab21e653a0395.jpg

blaselampe2.jpg.56569c074f6cdfed2b54c3c6d07530a8.jpg

Kanskje la det være som det er og satse på at det holder tett med tre bolter uten å skifte bendet? Men jeg er redd det må løsnes for å få løftet motoren rundt 10cm opp. Den tykke eksosslangen på 5 - 10cm i diameter mellom bendet og lydpotten er ikke særlig elastisk.

eksosslange2.jpg.d87854e94885e5d029f94461d4555bd9.jpg

Når det gjelder motorlabbene, gikk det greit å få løsnet de fire 24mm mutterne, og også de mindre som holder labbene fast i båten. Så når jeg vet hva jeg skal gjøre med eksosbendet, er det bare rigge seg til med talje og løfteåk.

Lars H.

Lars H.

Og så var båten på land og arbeidet med å skifte eksosbend og motorlabber igang. Og selvfølgelig skjedde det som ikke skulle skje, en av boltene som hoder eksosbendet knakk. To bolter gikk greit ut og den siste sitter fremdeles godt. Jeg hadde sprayet godt flere ganger med Boltex,tok forsiktig i og fikk vel løsnet 1 mm, så tilbake 1mm og etter noen slike runder tok jeg litt hardere i og dermed sa det knekk. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den bolten som fremdeles sitter, flere runder med Boltex, varme eller hva?

bolt_brukket.jpg.b0bfb59be07071ab31eab21e653a0395.jpg

blaselampe2.jpg.56569c074f6cdfed2b54c3c6d07530a8.jpg

Kanskje la det være som det er og satse på at det holder tett med tre bolter uten å skifte bendet? Men jeg er redd det må løsnes for å få løftet motoren rundt 10cm opp. Den tykke eksosslangen på 5 - 10cm i diameter mellom bendet og lydpotten er ikke særlig elastisk.

eksosslange2.jpg.d87854e94885e5d029f94461d4555bd9.jpg

Når det gjelder motorlabbene, gikk det greit å få løsnet de fire 24mm mutterne, og også de mindre som holder labbene fast i båten. Så når jeg vet hva jeg skal gjøre med eksosbendet, er det bare rigge seg til med talje og løfteåk.

• Create New...