Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Krise!! fa.. i hel . . .te!

skrik2.jpg.e889e25b71b4a356c305746d00439b42.jpg

Den siste bolten knakk også, og jeg fikk ikke ut stubbene av den og den andre selv med bruk av 4 forskjellige verktøy, kjølespray og varme. Slik spray inneholder forresten butan eller noe annet, så etter spraying og tenning av blåselampen, ble det et ildhav i motorrommet. Men det slukket heldigvis raskt. Eksosbendet ble dermed fjernet (og løsnet greit fra eksosslangen). Det så faktisk helt OK ut, kun sveisen mellom bend og flens som er rusten.

Men slik så motparten, altså godset i eksosmanifoilen ut, etter rensing og pussing med en liten stålbørste på Dremel'n!  Her manglet det mye gods! Lekkasje ut til sidene og lite gjengeparti igjen for boltene.

Så hva fan . . . en gjør jeg nå?

taering1.jpg.553a81bb4391ba5b85fa77dc3fa20702.jpg

Planen var å få taljet opp motoren for skifte av motorlabber idag, men det ble en rask tur hjem, orket ikke mer problemer.

Lars H.

Lars H.

Lars H.

Den siste bolten knakk også, og jeg fikk ikke ut stubbene av den og den andre selv med bruk av 4 forskjellige verktøy, kjølespray og varme. Slik spray inneholder forresten butan eller noe annet, så etter spraying og tenning av blåselampen, ble det et ildhav i motorrommet. Men det slukket heldigvis raskt. Eksosbendet ble dermed fjernet (og løsnet greit fra eksosslangen). Det så faktisk helt OK ut, kun sveisen mellom bend og flens som er rusten.

Men slik så motparten, altså godset i eksosmanifoilen ut!  Mer manglet det mye gods! Lekkasje ut til sidene og lite gjengeparti igjen for boltene.

Planen var å få taljet opp motoren for skifte av motorlabber idag, men det ble en rask tur hjem, orket ikke mer problemer.

Lars H.

Lars H.

Lars H.

Den siste bolten knakk også, og jeg fikk ikke ut stubbene av den og den andre selv med bruk av 4 forskjellige verktøy, kjølespray og varme. Slik spray inneholder forresten butan eller noe annet, så etter spraying og tenning av blåselampen, ble det et ildhav i motorrommet. Men det slukket heldigvis raskt. Eksosbendet ble dermed fjernet (og løsnet greit fra eksosslangen).

Men slik så motparten, altså godset i eksosmanifoilen ut!  Mer manglet det mye gods! Lekkasje ut til sidene og lite gjengeparti igjen for boltene.

Lars H.

• Create New...