johnstad Startet 25.September.2019 Link til dette innlegget Startet 25.September.2019 Hei! Har Wallas 30D dieselvarmer som "stjeler" strøm, ca 7 ah mens det er avslått. Noen som har vært borti noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
FamFar Svart 25.September.2019 Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 (redigert) Er det hele tiden eller etter at den har vært i bruk og deretter er avslått? Jeg tenkte at det kanskje er en vifte som går en stund etter at den har vært i bruk, for å avkjøle den. Men, har ikke vært borti det selv. Redigert 25.September.2019 av FamFar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 25.September.2019 Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 Min Wallas går en stund etter at jeg slår den av, er vel for å unngå overoppheting.. men trekker den 7A hele tiden er det jo en feil... Sitér dette innlegget Link to post
johnstad Svart 25.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 Så lenge strømmen på båten er på, så trekker varmeapparatet 7 ah uten å være påskrudd. Feilen ligger ikke i bryterpanelet, men i selve varmeapparatet, sansynligvis i sekve kretskortet ifølge elektrikeren. Ellers varmer apparatet som det skal etter service/reparasjon i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 25.September.2019 Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 Regner vel med at den trekker 7A og ikke 7ah (som er 7A i én time). 7A er mye, og det eneste på Wallasen som kan trekke slike mengder strøm uten å brenne opp (80watt), er vel igrunn bare glødetråden. Da er det nærliggende å tenke at det er releet til glødetråden som har hengt seg opp. Om Wallas 30D benytter et relé for dette vet jeg ikke, og en transistor med kortslutning gjør nok mye av den samme jobben. Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 25.September.2019 Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 (redigert) Lette litt rundt, og det viste seg at jeg faktisk hadde en ekte 3000D på lager. Dessverre manglet denne styrekort. Pytt pytt, kan ikke gi meg ennå tenkte jeg, og lette litt til. Etter mye om og men fant jeg til slutt enda en 3000D, denne gang _med_ styrekort. Kikket litt, målte litt og tenkte litt, før jeg kom frem til at releet i senter, merket "12H" tilsynelatende kan være dagens syndebukk... Nå er det slik at du har en 30D, ikke en 3000D slik som meg. Derfor ser nødvendigvis ditt kort ikke likt ut som mitt. Men dette kan kanskje gi deg et sted å begynne om ikke annet... Dette innspillet kommer forøvrig fullstendig blottet for både reklamasjons- og bytterett! Redigert 25.September.2019 av X10an (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 26.September.2019 Link til dette innlegget Svart 26.September.2019 johnstad skrev for 19 timer siden: Hei! Har Wallas 30D dieselvarmer som "stjeler" strøm, ca 7 ah mens det er avslått. Noen som har vært borti noe lignende? johnstad skrev for 16 timer siden: Så lenge strømmen på båten er på, så trekker varmeapparatet 7 ah uten å være påskrudd. Feilen ligger ikke i bryterpanelet, men i selve varmeapparatet, sansynligvis i sekve kretskortet ifølge elektrikeren. Ellers varmer apparatet som det skal etter service/reparasjon i sommer. Har du koblet fra glødeplugg og målt spenning ut av kontakten på kretskortet når varmer er av? Noen ganger kan det oppstå feil på glødeplugg som gir konstant spenning/forbruk. Om du har konstant spenning til glødeplugg ligger feilen ved kretskortet. X10an skrev for 14 timer siden: Lette litt rundt, og det viste seg at jeg faktisk hadde en ekte 3000D på lager. Dessverre manglet denne styrekort. Pytt pytt, kan ikke gi meg ennå tenkte jeg, og lette litt til. Etter mye om og men fant jeg til slutt enda en 3000D, denne gang _med_ styrekort. Kikket litt, målte litt og tenkte litt, før jeg kom frem til at releet i senter, merket "12H" tilsynelatende kan være dagens syndebukk... Nå er det slik at du har en 30D, ikke en 3000D slik som meg. Derfor ser nødvendigvis ditt kort ikke likt ut som mitt. Men dette kan kanskje gi deg et sted å begynne om ikke annet... Ikke samme kretskortet dessverre. Andre kontakter og tilkobling for kontrollpanel. Det er gjort forsøk tidligere av meget kompetente folk å kombinere 30D-kretskort til 3000D-varmer ved å skifte kontakter. Gikk ikke, uten også å skifte kontrollpanel. Å bruke et 3000D-kort på en 30D-varmer vil i tillegg til å skifte noen kontakter, også må skifte kontrollpanel. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.