Jump to content

Edit History

Orahavn

Orahavn

R.O skrev 57 minutter siden:

Jeg skiftet selv på D4 for første gang i år. Vurderte Biltema pumpe, men kjøpte på LaSa (Volvo penta forhandler i Oslo), ca 300kr dyrere, men da kunne jeg spørre å grave litt. Også antok jeg at de ikke solgte pumper med slanger som ille passet i VP.  Det svarte røret på BB side som Orahavn nevner over fikk jeg ikke til å fungere, fikk ikke slangen fra pumpa langt nok ned. Brukte da hullet til peilepinnen, og det fungerte utmerket...

E5B04595-EEF2-4CDB-A72C-7F3FE33D438B.png.9294d4f037635707839bfc54ea7a32a7.png

Det var snodig, vi har samme motor. Men det går som du skriver også. Du sier babord, men den slangen jeg refererer til sitter på Styrbord side. Men viktig å ikke få luft, derfor strammer jeg med en slangeklemme. Du kan se det på bildet. Da trenger man ikke stikke slangen fra pumpa så langt inn.

Orahavn

Orahavn

R.O skrev 53 minutter siden:

Jeg skiftet selv på D4 for første gang i år. Vurderte Biltema pumpe, men kjøpte på LaSa (Volvo penta forhandler i Oslo), ca 300kr dyrere, men da kunne jeg spørre å grave litt. Også antok jeg at de ikke solgte pumper med slanger som ille passet i VP.  Det svarte røret på BB side som Orahavn nevner over fikk jeg ikke til å fungere, fikk ikke slangen fra pumpa langt nok ned. Brukte da hullet til peilepinnen, og det fungerte utmerket...

E5B04595-EEF2-4CDB-A72C-7F3FE33D438B.png.9294d4f037635707839bfc54ea7a32a7.png

Det var snodig, vi har samme motor. Men det går som du skriver også. Du sier babord, men den slangen jeg refererer til sitter på Styrbord side. Men viktig å ikke få luft, derfor strammer jeg med en slangeklemme. Du kan se det på bildet.

• Create New...