Krapyl Startet 14.September.2005 Del på Facebook Startet 14.September.2005 Hva er opplest og vedtatt standard for kobling av kontakten til båthenger? Er det egen pinne til ryggelys? Er det egen pinne til konstantstrøm for lading av batteri til opptrekksvinsj? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
pero Svart 14.September.2005 Del på Facebook Svart 14.September.2005 1 L GUL Blinklys, venstre 2 54G BLÅ Fri(evt. Tåke-baklys) 3 31 HVIT Stel 4 R GRØNN Blinklys, høyre 5 58R BRUN Høyre baklykt, skiltlys, possisjons-lys, slingre-lykt 6 54 RØD Stoplys 7 58L SORT Venstre baklys, skiltlys, possisjons-lys, slingre-lykt Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 14.September.2005 Del på Facebook Svart 14.September.2005 (redigert) Tilhenger kobling : 1 /L54 = Blinklys venstre side 2/54g = Disponibel 3/31 = Jord 4/R54 = Blinklys høyre side 5/58R = Baklys høyre side, lys kjennemerke 6/54 = Bremselys 7/58/L = Baklys venstre side Bruker selv kontakt 2/54g til ryggelys på tilhenger Kobler du sammen kontakt 5 og kontakt 7, så får du vel i tillegg en disponibel kontakt, men da må jo dette også kobles likt både på bil og henger Var visst litt forsen på tastaturet her Redigert 14.September.2005 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 14.September.2005 Del på Facebook Svart 14.September.2005 Ser at Pero har vært spesifikk med farvene. Det tror jeg ikke du kan basere deg på, f.eks. har Tysse og Gaupen ulike farver på ledningene. Videre er det forskjell på koblinger hos enkelte leverandører avhengig av årsmodell (f.eks. at man før 2003 ikke skilte på høyre og venstre baklys, tror jeg...) Men om du har kontroll på hvilke farver som går til hva på din henger, så finner du greit ut av det ut fra beskrivelsene i de to innleggene foran. Ønsker du "farve-forklaring" så foreslår jeg at du ser på hjemmesiden for den spesifikke hengeren du har. Ronald Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 14.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2005 Takker. Ut og koble. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.