_Bliss_ Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Hvis du forlimer med limpistol kan du dra en fin fuge med tec7 eller tilsvarende langs kabelen. Det blir neste usynlig og henger bra Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 (redigert) Uansett festemidler for kablene, det som blir lite pent er uansett 4stk 6mm svarte kabler! Redigert 29.September.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Sverrejo Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Prøv lim. Ingen lekasjer. Er ikke mange kronene å betale for en tube lim som tåler vann og vibrasjoner. Jeg borrer minst mulig hull i båten. Lykke til med fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
gt19 Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Lars H. skrev 42 minutter siden: Uansett festemidler for kablene, det som blir lite pent er uansett 4stk 6mm svarte kabler! Hva om du bruker en hvit kabelstrømpe a la denne: https://www.digitalimpuls.no/kabler/135492/kabelstrømpe-tettflettet-ø3-ø6-hvit-metervare Blir kanskeje litt penere å se på. Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
Lars H. Svart 29.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 (redigert) Nå er jeg ikke redd for å bore hull i båten, i løpet av de 32 årene jeg har hatt den er det blitt maaaange hull. Men å lime høres fascinerende ut. Finnes Tec7 lim i små tuber? Redigert 29.September.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
gt19 Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Lars H. skrev 4 minutter siden: Nå er jeg ikke redd for å bore hull i båten, i løpet av de 32 årene jeg har hatt den er det blitt maaaange hull. Men å lime høres fascinerende ut. Finnes Tec7 lim i små tuber? Du får Tec7 i 100ml tuber, men de er dessverre ikke så mye rimeligere enn en 310ml Sitér dette innlegget Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI Link to post
Stjernen ! Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Jeg åpnet boksen på mitt panel og loddet på en nye ledning,som gikk ut på en side så blendet jeg det andre hullet. Men da mister man vel garantien også. Men mine kabler var bare 2,5mm på 100w panel. Di kablene som fulgte med var stive og vansklig og legge pent. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Noe slik er nok typisk for meg også å gjøre. Denne gangen nøyet jeg med å klippe av noen klumpete kontakter i enden av kablene for å kunne få tredd kablene inn i hull og inn i båten. Men jeg må rose produsenten for å levere panelene med 6 kvadrat kabler på både pluss og minus! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Mix skrev On 28.9.2019 at 17.57: Det var også min tanke, dessuten tror jeg det blir penere. Feltet mellom panelene tror jeg aldri du får polert pent igjen desverre pga. skli-mønsteret. Tror pinadø jeg hadde lakkert det. Akkurat mellom panelene er jeg enig. Dvs hadde prøve med syre først uansett ;-) Men ikke lakk under panelene for, uten å ha målt selv, så er det kjent at det blir temmelig varmt under paneler som dette. Ville nok foretrukket å ha gelcoat under fremfor lakk mtp varme. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Biltema har disse i forskjellige bredder. Jeg har brukt dem innendørs, men tipper du også kan bruke dem utendørs. De er selvklebende, men jeg har på enkelte ledninger (særlig i nærheten av bryter) hvor belastningen kan bli "stor", brukt lim i tillegg. https://www.biltema.no/bygg/elinstallasjoner/kabelkanaler/kabelkanaler-5-stk-2000018021 Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Popeye70 Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 On 9/26/2019 at 9:48 PM, Sjøbliss said: Oppgradering til 3 panel! ? Den åpenbare løsningen er et panel nr. 3, ja. Det skjuler det stygge området og gir 50% mer strøm som bonus. Da kan Lars kjøre full strømbruk og i tillegg kle hele undersiden av Trudelutt med LED-striper for å vekke litt oppsikt i havn. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Baklengs Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Lars H. skrev for 13 timer siden: Uansett festemidler for kablene, det som blir lite pent er uansett 4stk 6mm svarte kabler! Er kablene for stive til å bende de to ytterste 180 grader og føre inn sammen med de to andre i midten? (Om du skjønner hva jeg mener?) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 De er nok for stive til det, men det hadde vært fint om det hadde gått an. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Napoli Svart 14.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 Lars H. skrev On 30.9.2019 at 11.03: De er nok for stive til det, men det hadde vært fint om det hadde gått an. Hva ble løsningen din på antiskli mønsteret? Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
omhI Svart 14.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 (redigert) noe slikt kanskje, om du treffer rett farge ? https://www.maritim.no/magicezy-hairline-fix#tabDescription Redigert 14.Oktober.2020 av omhI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 Napoli skrev for 2 timer siden: Hva ble løsningen din på antiskli mønsteret? Etter diverse skrubbing med Jiff og en sesong med solbleking, ble det ikke så ille. Sparklingen etter gamle hull må jeg pynte litt på. Jeg kjøpte også hvit flettet strømpe hos Kjell& Co og kablingen ble festet med hvite kabelklemmer skrudd i dekket. Men, historien stopper ikke der. Jeg syntes at det ble for dårlig lading fra disse to panelene. Og etter litt måling, viste det seg at det ene panelet omtrent ikke ga noe strøm, spesielt ved lite lys. Jeg tok derfor kontakt med Seatronic der jeg hadde kjøpt panelene og la frem problemet. Der fikk jeg beskjed om å ta med det dårlige panelet til dem, så skulle jeg få et nytt, uten noe dikkedarer. Men, da jeg pakket ut panelet, så det helt forskjellig ut! I løpet av vinteren var det kommet en ny modell med bare en ekstra "E" i modellnavnet pluss andre mål og en celle mer. Dermed satte Seatronic igang med å prøve å få tak i fjordårets modell, men det var ikke å oppdrive. Og så videre? Jo, jeg fikk beskjed om å demontere det panelet jeg hadde hatt i 1 år og fikk et helt nytt panel. Så nå har jeg 2stk av nyeste versjon, og det har ikke kostet meg noe ekstra. Jeg sier bare: Seatronic!! Og nå ble kablingen litt mer diskret. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 14.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 Så bra. Nei hold dere til seriøse aktører. Selv om det koster litt ekstra så ser vi nå hvor herlige løsninger som kommer på banen. Bra med tilbakemeldinger, mange her inne på forumet bør ta dette til etterretning. Ebay greit på mange måter så lenge varen er ok, men.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.