Jump to content

Edit History

Vdub

Vdub

Komodo skrev for 12 timer siden:

Jeg har ikke hatt noe problem med det egentlig, men det var jo en veldig smart løsning du har laget deg der :thumbsup:  Men det fordrer jo at du har enten synketau eller flytetau hele veien da, hvis ikke går spleisen gjennom fleet. Med synketau hele veien er jeg litt skeptisk på om det er nok oppdrift i den korken. Kanskje det er like greit å ha flytetau hele veien, og heller ha et lodd 10 - 15 meter under blåsa? 

Jeg har gjort det slik

20190927_204541.jpg.2cc47839803295e80dd18155bc1dd5ae.jpg

Jeg har flytetau nederst og synk resten, og fleen går opp til spleisen mellom flyt og synk. Det tidligere bildet var av en taustump med synk jeg hadde liggende siden jeg ikke gidda å kveile ut tauen på teina, men har gjort det nå på dette bildet ? Om en vil bruke synk hele veien kan en da bare ha f.eks 2 fle på tauen avhengig av hvor tung tauen er, men flyt hele veien er en uting.

IMG_6971.JPG

Vdub

Vdub

Komodo skrev for 12 timer siden:

Jeg har ikke hatt noe problem med det egentlig, men det var jo en veldig smart løsning du har laget deg der :thumbsup:  Men det fordrer jo at du har enten synketau eller flytetau hele veien da, hvis ikke går spleisen gjennom fleet. Med synketau hele veien er jeg litt skeptisk på om det er nok oppdrift i den korken. Kanskje det er like greit å ha flytetau hele veien, og heller ha et lodd 10 - 15 meter under blåsa? 

Jeg har gjort det slik

20190927_204541.jpg.2cc47839803295e80dd18155bc1dd5ae.jpg

Jeg har flytetau nederst og synk resten, og fleen går opp til spleisen mellom flyt og synk. Det tidligere bildet var av en taustump med synk jeg hadde liggende siden jeg ikke gidda å kveile ut tauen på teina, men har gjort det nå på dette bildet ? Om en vil bruke synk hele veien kan en da bare ha f.eks 2 fle på taien avhengig av hvor tung tauen er, men flyt hele veien er en uting.

IMG_6971.JPG

• Create New...