fiskekongen Startet 27.September.2019 Link til dette innlegget Startet 27.September.2019 (redigert) Heisann. vi er litt på utkikk etter en ny båt. Ikke sikkert det blir bytte da vi egentlig er fornøyd med Scand Atlantic. Men vi vurderer en oppgradering. På båtplassen er det egentlig begrensning på 11m men jeg er ikke fremmed for å bytte havn. Selvom det hadde vært greit med en som passet. prisklasse er jeg litt usikker på men 1-1,5mill. Har også vurdert dyrere båter men usikker på om jeg er villig til å bruke såpass mye. eventuelt kjøpe en P34 nå og gjøre en større investering om ett par år. Vi er 5 stk i familien. disse er i vurdering: princess 34 princess 360 princess 40 Phantom 38 Squadron 43 Sealine 37 Når jeg søker opp disse båtene, så må jeg si jeg reagerer litt på før og nå priser. F.eks ser jeg Phantom 38 tidligere har ligget på finn.no for 1mill, men nå opp til 1,4mill? Noen som har en formening hva disse båtene bør ligge på? Generelt så ser jeg at flere båter ser ut til å øke i pris. Ligger en P34 til salgs nå, som lå rimeligere i pris sist den lå ute. Redigert 27.September.2019 av fiskekongen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.September.2019 Link til dette innlegget Svart 27.September.2019 Hvis dere er 5 stk er det vel bare 3 cabiners utgaven av Fairline Squadron 43 på den lista som egentlig duger? Den sto også høyt på min liste , vi er også fem Sitér dette innlegget Link to post
fiskekongen Svart 28.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Det går med en båt som kan legge ned bordet til seng også. Største mann er nå 16 år, og blir nok mindre med fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 28.September.2019 Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Hvilken Phantom 38 er satt opp fra 1 til 1.4 mill? Kommer veldig ann på tilstand og årsmodell for hvor prisen bør ligge. Ellers høres en lukket 34 foter trang ut for dere. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 28.September.2019 Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Tviler på at en båt er satt opp med 40 % slik du sier. Det er nok 2 helt forskjellige båter. Og det kommer av at noen har hatt jevnlig oppgraderinger og blitt godt i varetatt noe som gir en høyere verdi ved salg. Kjøpe du den rimeligste så venter sikkert noen oppgraderinger som koster en del. En annen ting er vel at en kan gjøre gode kjøp nå på høsten så lykke til i jakten på ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
fiskekongen Svart 28.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Dere har nok rett. Ser bare da jeg har søkt på på Google at det kommer opp gamle annonser bl.a på phantom 38, hvor det har ligget noen ute til 1-1,1mill. Men nå ligger dem ofte til 1,3-1,5mill. ja en 34 foter kan bli trang. Men en P34 er vel uansett større enn vår Scan Atlantic? har også kikket på Azimut 39, som ser ut som en fin båt. squadron 43 og 47 er vel midt i blinken pris og størrelses messig. Men det er gamle båter, og jeg er redd det ligger både store utgifter og prisfall og venter. Ligger en Squadron 47/50 på Finn.no som ser fin ut. Samt en 43 til 1,3mill som trenger endel påkost. litt usikker på om jeg er flink nok båtfører til å kjøpe såpass stor båt også. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 28.September.2019 Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Har du sett på Galeon 390. 3 cabiner og nyrere båter. Det låg en 2008 mod 390 med aksling på finn nettopp. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 28.September.2019 Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Skorgenes 420 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=148902818 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
fiskekongen Svart 28.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 Kikket litt på Galeon 39 ja. Mye plass for pengene. Litt usikker på om jeg liker utseende men. Sitér dette innlegget Link to post
fiskekongen Svart 28.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2019 (redigert) @enslagsgjest Den skornesen som ligger ute er ett slikt eksempel på at prisen tydeligvis øker. Samme båten lå ute til 1590000 i 2013. Nå 6 år etter skal dem ha mer for samme båten..... Redigert 28.September.2019 av fiskekongen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Ja dere må like båten dere skal kjøpe. Kjøper du Galeon så får dere en nyere båt som ikke trenger så mye oppgradering. Solide båter ihvertfall. Vedr båtpriser. De siste årene har storbåt klassen holdt seg godt i pris, liten nedgang, kanskje litt oppgang faktisk. . Har nok sammenheng med at det er solgt lite nye båter i denne størrelsen senere år og valuta spiller også inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.