Jump to content

Tips til båt 36 til 42 fot.

fiskekongen

Recommended Posts

Heisann. 
vi er litt på utkikk etter en ny båt. Ikke sikkert det blir bytte da vi egentlig er fornøyd med Scand Atlantic. Men vi vurderer en oppgradering. 

På båtplassen er det egentlig begrensning på 11m men jeg er ikke fremmed for å bytte havn. Selvom det hadde vært greit med en som passet. 

prisklasse er jeg litt usikker på men 1-1,5mill. Har også vurdert dyrere båter men usikker på om jeg er villig til å bruke såpass mye. eventuelt kjøpe en P34 nå og gjøre en større investering om ett par år. Vi er 5 stk i familien. 

disse er i vurdering:

princess 34

princess 360

princess 40

Phantom 38

Squadron 43

Sealine 37

Når jeg søker opp disse båtene, så må jeg si jeg reagerer litt på før og nå priser. F.eks ser jeg Phantom 38 tidligere har ligget på finn.no for 1mill, men nå opp til 1,4mill? Noen som har en formening hva disse båtene bør ligge på? Generelt så ser jeg at flere båter ser ut til å øke i pris. Ligger en P34 til salgs nå, som lå rimeligere i pris sist den lå ute. 

Redigert av fiskekongen (see edit history)

Tviler på at en båt er satt opp med 40 % slik du sier.

Det er nok 2 helt forskjellige båter.

Og det kommer av at noen har hatt jevnlig oppgraderinger og blitt godt i varetatt noe som gir en høyere verdi ved salg.

Kjøpe du den rimeligste så venter sikkert noen oppgraderinger som koster en del.

En annen ting er vel at en kan gjøre gode kjøp nå på høsten så lykke til i jakten på ny båt.

Dere har nok rett. Ser bare da jeg har søkt på på Google at det kommer opp gamle annonser bl.a på phantom 38, hvor det har ligget noen ute til 1-1,1mill. Men nå ligger dem ofte til 1,3-1,5mill.

ja en 34 foter kan bli trang. Men en P34 er vel uansett større enn vår Scan Atlantic? 
har også kikket på Azimut 39, som ser ut som en fin båt. 
squadron 43 og 47 er vel midt i blinken pris og størrelses messig. Men det er gamle båter, og jeg er redd det ligger både store utgifter og prisfall og venter. Ligger en Squadron 47/50 på Finn.no som ser fin ut. Samt en 43 til 1,3mill som trenger endel påkost. 
litt usikker på om jeg er flink nok båtfører til å kjøpe såpass stor båt også. 

Ja dere må like båten dere skal kjøpe.

Kjøper du Galeon så får dere en nyere båt som ikke  trenger så mye oppgradering. Solide båter ihvertfall.

Vedr båtpriser. De siste årene har storbåt klassen holdt seg godt i pris, liten nedgang, kanskje litt oppgang faktisk.

. Har nok sammenheng med at det er solgt lite nye båter i denne størrelsen senere år og valuta spiller også inn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...