chriskvik Startet 27.September.2019 Link til dette innlegget Startet 27.September.2019 Hei, Dørken i snekka er på høy tid å bytte ut, og jeg har i den forbindelse tittet i ulike tråder her med utallige meninger om alle forskjellige typer kryssfiner. Jeg må ha et form for "undergulv" jeg kan lime SynTeak'en på og det skulle neimenn ikke være helt lett å finne ut av. Til nå har jeg funnet følgende forslag basert på ulike tråder her på forumet.. WBP Limt Kryssfiner i Poppel 18mm Men så kom jeg over vatromspanel, 20mm hos MegaFlis, disse skal i følge produktspesifikasjonene "ikke kunne rotne", og er vel et slags kompositt av noe slag. Negative delen er jo at de "egentlig" ikke er selvbærende, kan muligens komme unna dette med litt drøyt støtteverk (20-30cm mellom hver bjelke). Jeg ser også Meranti plater er nevnt mye, men da av en standard som tilsynelatende ikke er mulig å oppdrive... Hvor lenge holder egentlig et dekk av Byggvarehus-kvalitets Kryssfiner (WBP) som er dekket i Epoxy, med et limt evo-foam belegg på toppen? Overtenker jeg det? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Slike plater vil jeg fraråde deg å bruke, de blir nok for svake, vanskelig å feste skikkelig også. Blir dørken utsatt for vær og vind eller under kalesje/tak? Tre- eller plastsnekke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.