SørmeglerRagnar Startet 29.September.2019 Link til dette innlegget Startet 29.September.2019 Jeg har feriehus i Danmark og vurderer å kjøpe brukt båt i Norge sammen med en dansk nabo. Planen er å ha båten liggende i Danmark hele året. Ønsket er å registrere og forsikre båten i Danmark, men jeg ser ingen grunn til å betale moms to ganger (i Norge og i Danmark). Kjenner noen til hvordan reglene er her? Hvor stor andel kan for eks. min danske nabo eie? Han ønsker å eie over halvparten. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Ut fra det jeg har lest om havarerte felleseie så...... Ville jeg kjøpt båten i Danmark. Sett mange bra båter som jeg anså som rimelig i Danmark. Hvor stor andel er mindre viktig. Hvordan foredle kommende utgifter, hvis motoren havarerer i din uke hvem betaler hva hvis andelen er 60/40 ? Kriterier for å kjøpe hverandre ut er meget viktig. Og hvordan dere skal fordele bruken er meget viktig så det ikke blir krangel om det siden. Det kan være lurt å kontakte en Dansk advokat. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MajorAndy Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 Her er en skabelon på en sameje-kontrakt. Der findes nok mere hvis man søger på det. http://www.sejlsport.dk/media/448503/Baadfaellesskabskokontrakt.pdf Med hensyn til moms er jeg langt fra ekspert, men tænker, at det enkleste er at købe båden i DK eller Sverige. Herefter er det jo problemløst at indføre og forsikre båden i DK. Har selv købt to både i Sverige og det fungerer sømløst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.