Enrico333 Startet 29.September.2019 Link til dette innlegget Startet 29.September.2019 Hei. Jeg har kjøpt en 42 fots stålbåt som jeg nå har flyttet ombord i. Jeg tenker å bo i båten hele året, men ser at jeg trenger å forberede båten endel før snøen faller.. Jeg tenker å kjøpe isolasjonsmatter for å legge på dekk der det går, og ellers fikse diverse potensielle varmetap. Men jeg trenger litt tips og råd for skyvedørene på båten. Her er det glipper der man ser dagslys igjennom uansett hvordan man beveger døren. Det er to stk. og jeg tenker at en ene kan kles helt igjen med tettelister og evt. et tilpasset liggeunderlag el. lignende. Men døren som skal brukes, er jeg usikker på hvordan jeg skal tette.. Har noen vært borti dette, og har noen tips? (se bilde av dør) Undrer forøvrig også på hva som kan brukes for å tette rundt pipa til refleksovn som tåler varmen? Ser når det regner hardt at det drypper litt vann inn ved pipa. Mvh. Helt fersk båteier! Sitér dette innlegget Link to post
Fønix1 Svart 29.September.2019 Link til dette innlegget Svart 29.September.2019 (redigert) Hei Det går an å få tak i noe som heter børstelist, som du kan montere på dørkarmen for å tette for luftlekkasjer mellom dørblad og karm. Da kan dørene fint åpnes også. Redigert 29.September.2019 av Fønix1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enrico333 Svart 30.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Takk, det skal jeg sjekke ut! :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Vil tro du kan bruke ovnskitt rundt skorsteinen? På utsiden da, så vannet renner bort.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Big Horn Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Silikon som tåler 350c er bedre enn ovnskitt som ikke er elastisk. Det bør vel gå an å skru på lister med egende pakninger i dørkarmene for vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Om det er benyttet korrekt gjennomføring anbefaler Shelby f.eks Sikaflex mellom denne og dekk. Gjennomføringen er sveist rundt røret. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 3.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2019 Hadde samme dører det trakk inn luft alle veier, mest der som pilene viser. Forsøkte mange patenter den som slapp inn minst luft var F profilen fra' https://www.norborst.no/listeborster Poppet den fast til skottet 1 cm innenfor dørbladet. Bygg en "svalgang" så du holder det snøfritt rundt den døren du skal bruke. Det ble ikke bra før jeg skiftet ut dørene til Aluminiumsdører fra ERTEC AS potte tette. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.