Jump to content

Råd om isolering av skyvedører ønskes

Enrico333

Recommended Posts

Hei.

Jeg har kjøpt en 42 fots stålbåt som jeg nå har flyttet ombord i. Jeg tenker å bo i båten hele året, men ser at jeg trenger å forberede båten endel før snøen faller..

Jeg tenker å kjøpe isolasjonsmatter for å legge på dekk der det går, og ellers fikse diverse potensielle varmetap.

Men jeg trenger litt tips og råd for skyvedørene på båten. Her er det glipper der man ser dagslys igjennom uansett hvordan man beveger døren.

1862334502_Skyvedr.jpg.c56d5f190d40a1e0bd48d69f78e25698.jpg

Det er to stk. og jeg tenker at en ene kan kles helt igjen med tettelister og evt. et tilpasset liggeunderlag el. lignende.

Men døren som skal brukes, er jeg usikker på hvordan jeg skal tette.. Har noen vært borti dette, og har noen tips?  (se bilde av dør)

Undrer forøvrig også på hva som kan brukes for å tette rundt pipa til refleksovn som tåler varmen?

Ser når det regner hardt at det drypper litt vann inn ved pipa.

Mvh. Helt fersk båteier!

Hadde samme dører det trakk inn luft alle veier, mest der som pilene viser.

Forsøkte mange patenter den som slapp inn minst luft var F profilen fra'  https://www.norborst.no/listeborster

Poppet den fast til  skottet 1 cm innenfor dørbladet.

Bygg en "svalgang"  så du holder det snøfritt  rundt den døren du skal bruke. 

Det ble ikke bra før jeg skiftet ut dørene til Aluminiumsdører  fra  ERTEC AS   potte tette.

_Skyvedr.jpg.c56d5f190d40a1e0bd48d69f78e25698.jpg.23fd2bad924e07ce7061d09fc4a5dffe.jpg

1650966752_DRDSCN6192.JPG.e58c789c1c9d21099db4203389ac1b02.JPG

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...