Biam1 Startet 30.September.2019 Link til dette innlegget Startet 30.September.2019 Hei, vet at det er endel tråder her angående lakkere/rulle male båt, men mye gammelt..Er det noen som har erfaring (vellykket) med å rulle lakk/topcoat på båt overbygg/skrog? Er ute etter alt av tips (også produkter) da jeg planlegger å rulle overbygget på ei Hanto 24 sjekte til våren. Vet at resultat blir bedre m sprøyting, men vanskelig å gjøre det der båten ligger. Så er ute etter best mulig finish m rulle og Evt male pute. Overbygg er i dag lys brunt, og det er jeg ikke så fornøyd med ;) del gjerne bilder om du har av rulle malt båt! ? Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 30.September.2019 Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Har du sjekket ut De-ijssel to-komponent lakk? Det blir veeldig bra på tross av at det rulles på. En helt annen finnish enn hva jeg har klart å få til med andre to-komponent systemer jeg har rullet (har prøvd med både biltema sin, Hempel og International), og dette er i en egen liga. Faktisk ikke så langt unna sprøytelakkering. (Men ved sprøyting blir det same-same). Se på denne: http://www.de-ijssel-coatings.se/sites/default/files/docs/praktiskt-batagande-mala-baten-med-rulle .pdf Her er link til den norske importøren: https://dycas.no Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 30.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2019 Takk @jonsverresjekker det ut! Har du selv testet? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 1.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Flere? Kjør på med tips og erfaringer ?? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Har rullet både bil og båt med tokomp polyuretan lakk. Jotun/hempel er vel ikke så nøye hva du bruker. Men tipset er å rulle, for så å stryke over med en fordriverpensel. En finbustet kost som glatter ut. Tynne ut malingen 10% og bruk fin rulle. Skumgummi anbefaler jeg hvis du skal bruke 1 komp, men 2komp løser den opp,nesten uten unntak. Jeg ble fornøyd med resultatet ihvertfall. Hvis du vil ha en enda glattere finish kan du våtslipe og polere når den har herdet skikkelig. Det er jo en fryktelig jobb, men det er mulig å få tilnærmet sprøyte finish med polering i etterkant. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 1.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Takk @Timmeeh ?? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 1.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 . Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 (redigert) Jeg lakkerte blåstripe (ca. 10 cm. bred) med De-Ijssel DoubleCoat og deres rulle med bra resultat. Ikke like fint som på videoene men bra nok for meg ? Det viktige, foruten å ha riktige klimatiske forhold uten støv eller pollen, er å ikke rulle borti områder som har begynt å tørke. Kjør på ? Redigert 1.Oktober.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 1.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 Takk @lazyjack Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 1.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2019 (redigert) har lakkert med 2K polyuretan - med skumrulle og fordriver. Rulle i en hånd og gå over med fordriver diagonalt med den andre for å bli kvitt striper- eventuelt med 2 personer. Fungerer fint. Jag brukte international sin 2K, den var god å jobbe med. Har prøvd Biltema sin den er ikke like bra- men fungerer. Uansett er et viktig med avfetting med aceton, sliping og fjerning av alt slipestøv. Bruk rulle som tåler 2K, Jordan har en skumrulle som er bra. Men har prøvd andre (bl.a. Biltema sin) som gikk i oppløsning... Redigert 1.Oktober.2019 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 2.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Krimart skrev for 8 timer siden: har lakkert med 2K polyuretan - med skumrulle og fordriver. Rulle i en hånd og gå over med fordriver diagonalt med den andre for å bli kvitt striper- eventuelt med 2 personer. Fungerer fint. Jag brukte international sin 2K, den var god å jobbe med. Har prøvd Biltema sin den er ikke like bra- men fungerer. Uansett er et viktig med avfetting med aceton, sliping og fjerning av alt slipestøv. Bruk rulle som tåler 2K, Jordan har en skumrulle som er bra. Men har prøvd andre (bl.a. Biltema sin) som gikk i oppløsning... Takk ? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Har lakka ein 15-fotar med rull og fordriver. Brukte biltema tokomponent lakk. Viktig å bruke rull og fordrivar av god kvalitet. Kjøpte fordrivarar på maritim som fungerte godt. Prøvde nokre frå Bestmarin, desse gjekk i oppløysing nesten med ein gong. Resultatet vart overraskande bra. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 2.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Takk Sunnmøre! :) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 6.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2019 ? Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 9.November.2019 Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 On 9/30/2019 at 11:53 PM, Wester said: Takk @jonsverresjekker det ut! Har du selv testet? Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.