Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Vi har bare hatt den siden 87 (77mod)

Har testet båten så det holder.

Gummibåten ble  presset opp mot daviden  da det føltes ut som vi sto på høykant og feste røk.

Mener mln båt er tyngre enn de fleste 16-17 ton.

Med det baugspydet og full rulle ned i en bølgedal er den ubåt og en får spylt rent akterdekk.

Dønninger  på 1 – 2,5 m 90 grader på siden er huskestue 50-60 grader er levelig

De jeg har snakket med sier de seiler fra Nauticat med mer moderne rigg enn min

Har Hurt gir  som ikke får smøring  når motoren står og  propellen sviver.

Hadde en eike stav til å tre inn i Klemflensen, men det bremser 0,4-0,5 k

Etter monteringen av CFAM50-K-5 forsvant den muligheten  og når først motoren går og nok vind er det lett å kople inn giret og da seiler jeg fra de fleste.

Akterdekket  på motiva er svakt buet uten sittebrønn med rekke i stål med seilduk.

Vi  hadde  oppe alle 3 klutene i 89 og slo et slag  guttene og jeg hadde det fint  MEN Rederinnen  og to collierr  lå i bore  vi fikk aldri oppleve den tredje kryssen den dagen eller siden.

Platt lens med Gennaker i forstaget og rulla ute, men det er ikke ofte  det skjer.

Motiva er en hytte på sjøen.

Slik ser skotta  ut i dag i stuetommene sorte og fine som i 77

skott.JPG.5036421347ee0fe4cfe35c9234426c1a.JPG .

Roger jo

Roger jo

Vi har bare hatt den siden 87 (77mod)

Har testet båten så det holder.

Gummibåten ble  presset opp mot daviden  da det føltes ut som vi sto på høykant og feste røk.

Mener mln båt er tyngre enn de fleste 16-17 ton.

Med det baugspydet og full rulle ned i en bølgedal er den ubåt og en får spylt rent akterdekk.

Dønninger  på 1 – 2,5 m 90 grader på siden er huskestue 50-60 grader er levelig

De jeg har snakket med sier de seiler fra Nauticat med mer morderne rigg enn min

Har Hurt gir  som ikke får smøring  når motoren står og  propellen sviver.

Hadde en eike stav til å tre inn i Klemflensen, men det bremser 0,4-0,5 k

Etter monteringen av CFAM50-K-5 forsvant den muligheten  og når først motoren går og nok vind er det lett å kople inn giret og da seiler jeg fra de fleste.

Akterdekket  på motiva er svakt buet uten sittebrønn med rekke i stål med seilduk.

Vi  hadde  oppe alle 3 klutene i 89 og slo et slag  guttene og jeg hadde det fint  MEN Rederinnen  og to collierr  lå i bore  vi fikk aldri oppleve den tredje kryssen den dagen eller siden.

Platt lens med Gennaker i forstaget og rulla ute, men det er ikke ofte  det skjer.

Motiva er en hytte på sjøen.

Slik ser skotta  ut i dag i stuetommene sorte og fine som i 77

skott.JPG.5036421347ee0fe4cfe35c9234426c1a.JPG .

• Create New...