Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Jeg ville tittet nøye på innredning og layout ved valget av daycruiser i denne størrelsen. Jeg synes innredningen i Ibiza 20Touring er kjempepraktisk til mitt bruk, men jeg ville ikke valgt den til overnattingsturer. Da er nok f.eks. Skibsplast 605 en mer brukervennlig båt. Ulempen er at man må via dollbordene for å komme frem til baugen. Ikke sikkert at alle er like komfortable med det. Likeså blir L-benken i 20 Touring litt liten til 3-voksne, men man har god plass på de fellbare setene bakerst. Fungerer fint i rolig sjø og moderat fart. Plusset med denne løsningen er at man kommer seg enkelt bak i båten ved f.eks. dregging, bading og vannport. I tillegg gir det nedsenkede baugdekket en  ekstra trygghetsfølelse hvis man f.eks. skal gå i land på holmer og høye brygger. Sjøegenskapene er kanskje ikke de råeste til offshorebruk, men burde fungere fint inne i Olsofjorden.

I denne størrelsen får man ikke pose og sekk, så man må se på hvilke kompromisser man er villig til å inngå.:smiley:

Solseng

Solseng

Jeg ville tittet nøye på innredning og layout ved valget av daycruiser i denne størrelsen. Jeg synes innredningen i Ibiza 20Touring er kjempepraktisk til mitt bruk, men jeg ville ikke valgt den til overnattingsturer. Da er nok f.eks. Skibsplast 605 en mer brukervennlig båt. Ulempen er at man må via dollbordene for å komme frem til baugen. Ikke sikkert at alle er like komfortable med det. Likeså blir L-benken i 20 Touring litt liten til 3-voksne, men man har god plass på de fellbare setene bakerst. Fungerer fint i rolig sjø og moderat fart. Plusset med denne løsningen er at man kommer seg enkelt bak i båten ved f.eks. dregging, bading og vannport. I tillegg gir det nedsenkede baugdekket en  ekstra trygghetsfølelse hvis man f.eks. skal gå i land på holmer og høye brygger.

I denne størrelsen får man ikke pose og sekk, så man må se på hvilke kompromisser man er villig til å inngå.:smiley:

Solseng

Solseng

Jeg ville tittet nøye på innredning og layout ved valget av daycruiser i denne størrelsen. Jeg synes innredningen i Ibiza 20Touring er kjempepraktisk til mitt bruk, men jeg ville ikke valgt den til overnattingsturer. Da er nok f.eks. Skibsplast 605 en mer brukervennlig båt. Ulempen er at man må via dollbordene for å komme frem til baugen. Ikke sikkert at alle er like komfortable med det. Likeså blir L-benken i 20 Touring litt liten til 3-voksne, men man har god plass på de fellbare setene bakerst. Fungerer fint i rolig sjø og moderat fart. Plusset med denne løsningen er at man kommer seg enkelt bak i båten ved f.eks. dregging, bading og vannport.

• Create New...