Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

Takk for alle svar. 

Kan skrive noe mer om hva jeg tenker; dette er til min 26 fots Dominant Race. Stagseil ikke rulle. Jeg har i dag 4 forseil, Kevlar Genoa 1, 2, Et-eller-annet laminat kryssfokk og tykk dakron stormfokk (som aldri er brukt). Kryssfokken er sliten og bør byttes og siden båten er rigget for selvslånde de fokk vurdere jeg det. Jag tenker to bruksområder; 

A: Det "naturlige" bruken for selvslåer; solo seiling - kryssing i trange sund.

B:  Seil for cruising der jeg ønsker et lett håndterlig seil som kan stå i alle fall opp til stiv kuling. (rever kun storseil). Det er B" som har vært bruken for kryssfokken. 

B er viktigere enn A. 

Krimart

Krimart

Takk for alle svar. 

Kan skrive noe mer om hva jeg tenker; dette er til min 26 fots Dominant Race. Stagseil ikke rulle. Jeg har i dag 4 forseil, Kevlar Genoa 1, 2, Et-eller-annet laminat kryssfokk og tykk dakron stormfokk (som aldri er brukt). Kryssfokken er sliten og bør byttes og siden båten er rigget for selvslånde de fokk. Jag tenker to bruksområder; 

A: Det "naturlige" bruken for solo seiling - kryssing i trange sund.

B;  Seil for cruising der jeg ønsker et lett håndterlig seil som kan stå i alle fall opp til stiv kuling. (rever kun storseil). Det er B" som har vært bruken for kryssfokken. 

B er viktigere enn A. 

• Create New...