Okkaby
Fantino skrev 26 minutter siden:Mener originaldynamo på Volvo 40-serie er Valeo 60A. Usikker på 60 serie men sannsynlig med samme kanskje.
Jeg tenker at separat ladeport på BMS kan være en fordel ved integrasjon i eksisterende system. Kan da kople ladeport foran evt ladeskille til de andre bly/syrebatteriene og få et ‘gratis’ ladeskille da jeg antar at LiFePO4 ikke kan lades ut gjennom ladeporten?
Jeg har lagt disse i min ‘Wish list’ på Ali ?:
NOK 361.57 16% Off | Daly bms 3.2V 4s 80A 120A 200A 300A 500A LiFepo4 18650 BMS PCM Battery With Balance For lili ion Lipo Battery Cell Pack Module
https://a.aliexpress.com/_mPeoBod
Fås med separat ladeport opp til 150A. Nok for meg med en 140A dynamo og 1200VA inverter tror jeg (egen batteripakke for 230 kjøl/frys og stikk - er den som får mest pes).
Kommentarer elle bedre alternativ?
Så på disse jeg også. Men ser ikke ut som en får med BT når de har separat ladeport. Å er jo litt greit å kunne følge med via mobil/nettbrett.
Men bruker en DC-DC lader, vil det da gå strøm begge veier? Trodde kun det gikk en vei på de, å en da slipper skillerele.
Er ikke original dynamo. Var det de hadde inne hos Maritim. Å mener å huske den var større enn den gamle/originale.