Jump to content

Edit History

Okkaby

Okkaby

Ser ikke ut som den godtar lading igjen før alarm er slettet.

Lading slo først inn når jeg hadde slettet alarm. Men hadde jo denne temp alarm også. Så mulig den har skylda

 

Har jo egen ladeport(minus) på bms. Men mistenker den er like mye vanlig minus som lading. Var jo noe de bygget på ekstra for meg. Så tenker de bare har loddet på kabel, uten at den har noen annen funksjon enn minus

 

Men skal gå ned å sette lading til 0 grader. Så kobler den ikke ut på det. Så ser jeg om lader holder den på topp, eller nekter å starte før alarm er slettet.

 

Men fra 13.7 til 14.4 er det vel egentlig ganske så lite å hente ut. Ser jo den lader veldig rakst fra 13,7 til 14,4. Så er vel egentlig ganske fornuftig om batteriet ligger rundt 13.7V når det ikke er forbruk.

Det lille forbruk som er fra instrumenter vil bli tatt fra lader, da den jo fungere som strømforsyning også, så lenge trekket ikke er mer en den levere. Så å ha batteriet på rundt 13.7 tenker jeg kanskje er en greie spenning når en ligger i havn.

 

SOC den lever sitt eget lit, å den ser ikke ut som en kan bruke til stort hehe.

Så tenker jeg kobler opp batteri monitor før eller siden. Men har jo uansett en god indikator via spenning.

 

Skal å koble opp varme igjen, må bare finne ut hvor denne skal sitte, uten å komme i veien. Må ha litt plass når motor skal inn, så vi får jobbe rundt motor. Vil ikke ha det så kaldt i motorrommet normalt. 

 

Går det å justere innkoblingsspenning på bms? Tenker da når den kobler inn etter å ha slått ut på alarm?

Okkaby

Okkaby

Ser ikke ut som den godtar lading igjen før alarm er slettet.

Lading slo først inn når jeg hadde slettet alarm. Men hadde jo denne temp alarm også. Så mulig den har skylda

 

Har jo egen ladeport(minus) på bms. Men mistenker den er like mye vanlig minus som lading. Var jo noe de bygget på ekstra for meg. Så tenker de bare har loddet på kabel, uten at den har noen annen funksjon enn minus

 

Men skal gå ned å sette lading til 0 grader. Så kobler den ikke ut på det. Så ser jeg om lader holder den på topp, eller nekter å starte før alarm er slettet.

 

Men fra 13.7 til 14.4 er det vel egentlig ganske så lite å hente ut. Ser jo den lader veldig rakst fra 13,7 til 14,4. Så er vel egentlig ganske fornuftig om batteriet ligger rundt 13.7V når det ikke er forbruk.

Det lille forbruk som er fra instrumenter vil bli tatt fra lader, da den jo fungere som strømforsyning også, så lenge trekket ikke er mer en den levere. Så å ha batteriet på rundt 13.7 tenker jeg kanskje er en greie spenning når en ligger i havn.

 

SOC den lever sitt eget lit, å den ser ikke ut som en kan bruke til stort hehe.

Så tenker jeg kobler opp batteri monitor før eller siden. Men har jo uansett en god indikator via spenning.

 

Skal å koble opp varme igjen, må bare finne ut hvor denne skal sitte, uten å komme i veien. Må ha litt plass når motor skal inn, så vi får jobbe rundt motor. Vil ikke ha det så kaldt i motorrommet normalt. 



×
×
  • Create New...