Jump to content

Edit History

Dreuf

Dreuf

Er en god plan der.

Koble opp cellene med bms, lade til første cellen når feks 3.6V, så setter du de i parallell og lader til 3.65. Koble fra lader og la dem stå sånn ett døgn så topper du de opp igjen. Da er de fint i balanse. 

Det er ikke sikkert du greier å vekke bms med Victron laderen første gang. Du kobler opp alt som det skal også trenger du en lader/strømforsyning som har høyere spenning enn batteriet for å få bmsen til å skru seg på. Jeg har brukt lab forsyningen på 14.4V og bare hatt den på 2-3sek for å vekke bms. 

Man skal også kunne kortslutte B- og P- på bms for å vekke men det har jeg aldri fått til. 

Ligger også en guide tidligere i tråden for å skru av at Bluetooth kutter etter 1 time når batteriet er inaktivt. Utrolig irriterende å måtte koble til en last/lading for å vekke BT når man driver å leker. 

Og husk å måle at du har riktig spenning (og polaritet) på balansekabelen før du kobler den til bmsen. Jeg byttet polaritet og da var den bmsen Long gone...

Dreuf

Dreuf

Er en god plan der.

Koble opp cellene med bms, lade til første cellen når feks 3.6V, så setter du de i parallell og lader til 3.65. Koble fra lader og la dem stå sånn ett døgn så topper du de opp igjen. Da er de fint i balanse. 

Det er ikke sikkert du greier å vekke bms med Victron laderen første gang. Du kobler opp alt som det skal også trenger du en lader/strømforsyning som har høyere spenning enn batteriet for å få bmsen til å skru seg på. Jeg har brukt lab forsyningen på 14.4V og bare hatt den på 2-3sek for å vekke bms. 

Man skal også kunne kortslutte B- og P- på bms for å vekke men det har jeg aldri fått til. 

Dreuf

Dreuf

Er en god plan der.

Koble opp cellene med bms, lade til første cellen når feks 3.6V, så setter du de i serie og lader til 3.65. Koble fra lader og la dem stå sånn ett døgn så topper du de opp igjen. Da er de fint i balanse. 

• Create New...