tor_ef
Til tross for høye fraktpriser og store forsinkelser i frakt fra Kina har jeg gjort et par forsøk på å få tak i 280 Ah LiFePO4 celler fra AliExpress og Alibaba. Begge forsøkene strandet. Første forsøk, med BLS Official Store hos AliExpress endte i refusjon da selger ikke sendte cellene som avtalt. Ble ganske enkelt forsøkt lurt. Kjørte "dispute" prosessen som tok litt tid. Omtrent 1 måned fra bestilling til refusjon i orden. Veldig frustrerende. Andre forsøk, med Docan Technology, hos Alibaba, endte også i refusjon da representanten hos Docan ikke fikk UPS til å ta ansvaret for å få cellene fra Kina til Trondheim. Det ble her sagt at DHL heller ikke hadde villet påta seg oppgaven. Opplevelsen med Docan var egentlig ganske grei jeg ganske fort fikk beskjed om fraktproblematikken og refusjonen ble effektuert uten å kjøre "dispute" som hos AliExpress. I løpet av noen få timer var pengene tilbake på konto. Har ikke gitt opp prosjektet med LiFePO4 celler fra Kina helt enda, for jeg har lyst til å bygge meg en ny forbruksbank med en mer seilervennlig teknologi enn bly/syre. Er det andre her som har erfart noe tilsvarende, og som kan gi råd til hvordan jeg kan få bedre resultat på tredje forsøk?