Karlsenkystfiske Startet 3.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2019 Oppdaget at det lå ei reim å slang i maskinen. Reima var nesten ny, men hadde en veldig markant slitasje der den hadde blitt slitt i to. Ser ut som reimskiva på pumpa må ha stått bom fast. Reim nr.2 er merkelig nok helt fin. Etter å ha skiftet reim finner jeg ut at det elektriske innslaget ikke lenger reagerer på spenning. Et tangampermeter fortalte meg at det gikk en strøm på 1,3 A igjennom ledningen, og at det kun var en spenningsdifferanse på 0,5 volt mellom tilførsel og jord. Tenker at det burde vært ca 12V da innslaget har felles jord med resten av båten igjennom godset. Må vel bety at det er overslag inni der et sted. Noen som har ideer om hva som kan ha skjedd her? Har en hydraulisk ventil stått stengt når maskinen startet, og motstanden fått reimene til og slure, og så rasere innslaget? Eller skal pumpa starte lavt og gradvis bygge opp trykk? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Om jeg tolker deg rett så har du 0.5V over innslaget mens det går 1.5A i kabelen. Det betyr i utgangspunktet at du har et spenningsfall på rett i overkant av 12V et annet sted i kretsen, f.eks over en bryter eller en korrodert kontakt... Det er godt mulig det er dette spenningsfallet som hindrer innslaget i å få nok tilført effekt til å slå inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.