xr4ti Startet 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2019 Hva tenker folk på når de senker båter i sjøen? Ute av syne, ute av sinn eller er det ren egoisme som gjør at folk dumper båter og skrot i sjøen? "Loven gjelder for alle andre enn meg" og "det er andres plikt å ta være på miljø og sånt, jeg skal bare nyte av godene som ganger meg" Etter å ha blitt oppdratt av fornuftige foreldre så er det for meg utenkelig å gjøre slikt og jeg blir bare sint når jeg leser sånt som dette: Saken er omtalt i noen Vestfold-aviser i dag og bildet er fra en avis. Det er ikke skrevet noe om det er mistanke om forsikringssvindel. Saken ble henlagt av Politiet (men kjørte du 1 km/t for fort, da blir ikke saken henlagt................. ) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Noen som ikke følger helt med I tiden her. Tidligere ble slik ansett som helt OK, men vi har heldigvis kommet litt lengre nå... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tobixen Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Forsikringssvindel har vel aldri blitt ansett som OK. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
index Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 xr4ti skrev 1 time siden: Det er ikke skrevet noe om det er mistanke om forsikringssvindel. tobixen skrev Just now: Forsikringssvindel har vel aldri blitt ansett som OK. Men så er det vel heller ingenting som antyder at det er forsikringssvindel det er snakk om her? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joerg Becker Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 xr4ti skrev 1 time siden: Saken ble henlagt av Politiet (men kjørte du 1 km/t for fort, da blir ikke saken henlagt................. ) Klart brudd på miljølovene i flere punkter. Det er bare å anmelde, om mulig kanskje også Politiet for at dem ikke håndhever loven. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Jens_P Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 index skrev 10 minutter siden: Tidligere ble slik ansett som helt OK, men vi har heldigvis kommet litt lengre nå... Er nok fortsatt billigste og enkleste måte å kvitte seg med utrangert båt på mange steder. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lars H. Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Der er faktisk ikke så lenge siden dette var en helt legal måte å kvitte seg med gamle bil og båtvrak! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tobixen Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 57 minutes ago, index said: Men så er det vel heller ingenting som antyder at det er forsikringssvindel det er snakk om her? Ah, jeg overså en "ikke" i orginalinnlegget. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 xr4ti skrev for 2 timer siden: Saken ble henlagt av Politiet (men kjørte du 1 km/t for fort, da blir ikke saken henlagt................. ) Selmedlidende sutring som straks fikk meg til å tenke på historien; "Jeg har betalt for den nye kirka i bygda, ingen kaller meg for Kirke- Per, sittet i kommunestyret i 30 år, ingen kaller meg for Politiker- Per, men puler du en eneste sau.... Og nei, tror ikke et sekund på at du har fått bot for å kjøre 1 km/t for fort. "Per, du lyver" Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Faxen Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Hvorfor ikke bare å gi den bort. Sikkert noen som vil ha den? "det enkle er ofte det beste". Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
xr4ti Svart 4.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Pinkvin skrev for 2 timer siden: Selmedlidende sutring som straks fikk meg til å tenke på historien; "Jeg har betalt for den nye kirka i bygda, ingen kaller meg for Kirke- Per, sittet i kommunestyret i 30 år, ingen kaller meg for Politiker- Per, men puler du en eneste sau.... Og nei, tror ikke et sekund på at du har fått bot for å kjøre 1 km/t for fort. "Per, du lyver" hehe, nei har nok ikke det, var jo satt litt vel på spissen akkurat det, men så blir jeg ikke kalt Per sauep.... heller Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 4.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 index skrev for 3 timer siden: Men så er det vel heller ingenting som antyder at det er forsikringssvindel det er snakk om her? Men lett å tenke det, motoren er fortsatt på båten! Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 4.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Lars H. skrev for 3 timer siden: Der er faktisk ikke så lenge siden dette var en helt legal måte å kvitte seg med gamle bil og båtvrak! Denne saken du sikter til? https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2017/09/28/195335939/kommunen-inviterte-til-a-dumpe-biler-i-naturperle Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 xr4ti skrev 1 minutt siden: Men lett å tenke det, motoren er fortsatt på båten! Helt klart! Men svindelforsøk blir det vel først når man melder den stjålet og krever erstatning. Inntil da er det bare dumping av avfall I sjøen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
xr4ti Svart 4.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 Jens_P skrev for 3 timer siden: Er nok fortsatt billigste og enkleste måte å kvitte seg med utrangert båt på mange steder. Dessverre har du nok rett, er nok noen som mener det. Men det er jo 1000 kr i vrakpant for båter under 15 fot og en motor kan selges i deler eller hel så jeg vil ikke helt forstå at det er enklere å dumpe/senke søppelet Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2019 En ting er at noen gjør slikt, men hvorfor i allverden blir saken henlagt? Det er det tragiske her, de burde fått et 5 sifret beløp i bot bare for forsøket. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.