Jump to content

Tatt på fersken da de forsøkte å senke båt

xr4ti

Recommended Posts

Hva tenker folk på når de senker båter i sjøen? Ute av syne, ute av sinn eller er det ren egoisme som gjør at folk dumper båter og skrot i sjøen? "Loven gjelder for alle andre enn meg" og "det er andres plikt å ta være på miljø og sånt, jeg skal bare nyte av godene som ganger meg"

Etter å ha blitt oppdratt av fornuftige foreldre så er det for meg utenkelig å gjøre slikt og jeg blir bare sint når jeg leser sånt som dette:

image.png.6db84df66280ae0bc329c19111c4e4c3.png

Saken er omtalt i noen Vestfold-aviser i dag og bildet er fra en avis. Det er ikke skrevet noe om det er mistanke om forsikringssvindel.

Saken ble henlagt av Politiet :nonod: (men kjørte du 1 km/t for fort, da blir ikke saken henlagt................. :headbang: )

xr4ti skrev 1 time siden:

Det er ikke skrevet noe om det er mistanke om forsikringssvindel.

tobixen skrev Just now:

Forsikringssvindel har vel aldri blitt ansett som OK.

Men så er det vel heller ingenting som antyder at det er forsikringssvindel det er snakk om her?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
xr4ti skrev 1 time siden:

Saken ble henlagt av Politiet :nonod: (men kjørte du 1 km/t for fort, da blir ikke saken henlagt................. :headbang: )

Klart brudd på miljølovene i flere punkter.
Det er bare å anmelde, om mulig kanskje også Politiet for at dem ikke håndhever loven.

:fishing:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Guest Avmønstret#
xr4ti skrev for 2 timer siden:

Selmedlidende sutring som straks fikk meg til å tenke på historien; "Jeg har betalt for den nye kirka i bygda, ingen kaller meg for Kirke- Per, sittet i kommunestyret i 30 år, ingen kaller meg for Politiker- Per, men puler du en eneste sau....:lol: 

Og nei, tror ikke et sekund på at du har fått bot for å kjøre 1 km/t for fort. "Per, du lyver"

Pinkvin skrev for 2 timer siden:

Selmedlidende sutring som straks fikk meg til å tenke på historien; "Jeg har betalt for den nye kirka i bygda, ingen kaller meg for Kirke- Per, sittet i kommunestyret i 30 år, ingen kaller meg for Politiker- Per, men puler du en eneste sau....:lol: 

Og nei, tror ikke et sekund på at du har fått bot for å kjøre 1 km/t for fort. "Per, du lyver"

:giggle: hehe, nei har nok ikke det, var jo satt litt vel på spissen akkurat det, men så blir jeg ikke kalt Per sauep.... heller :saint:

Jens_P skrev for 3 timer siden:

Er nok fortsatt billigste og enkleste måte å kvitte seg med utrangert båt på mange steder. :nonod:

Dessverre har du nok rett, er nok noen som mener det. Men det er jo 1000 kr i vrakpant for båter under 15 fot og en motor kan selges i deler eller hel så jeg vil ikke helt forstå at det er enklere å dumpe/senke søppelet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...