Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

Det fulgte med jolle og motor, en Mercury 6 hk (firetakt) fra 2006, da vi kjøpte Bavaria 40 Cruiser`en tidligere i høst.

 

Tok påhengeren med hjem i helgen for å ferskvannskjøre, ta oljeskift på motor og gir og la den få litt service før vinteren. Rigget til utenfor garasjen i en vanndunk for å la den kjøre seg varm i ferskvann og motoren startet greit. Dette er første gang jeg starter og prøver motoren.

 

Heldigvis hadde jeg tatt av motordekselet, for i det samme den startet fosset det ut bensin fra to slangenipler som er plassert øverst på forgasseren. Stoppet motoren straks og bensinen sluttet å sprute. Startet opp igjen og bensinspruten stod 30 cm vannrett ut fra motoren. Holder jeg to fingre foran niplene stopper motoren tvert.

 

Det kan se ut som om det skal sitte slanger her (?), men kan ikke finne løse slanger noe sted.

 

Noen som har samme motor som kan sjekke hvordan dette skal se ut? Skal det sitte slanger på niplene? Hvor sitter i så fall slangene i motsatt ende? Hvis ikke det skal sitte slanger på niplene, hvorfor står bensinspruten ut begge nipler når motoren går? De skal tydeligvis ikke være blendet da motoren stopper når jeg holder en finger foran niplene.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Niplene sitter på toppen av forgasseren, se røde piler.

Mercury 1.jpg

 

 

Nærbilde, det fosser bensin ut av begge når motoren går.

Mercury 2.jpg

 

 

Motoren går, det spruter MYE bensin fra begge nipler ....

Mercury 3.jpg

TideRace

TideRace

Det fulgte med jolle og motor, en Mercury 6 hk (firetakt) fra 2006, da vi kjøpte Bavaria 40 Cruiser`en tidligere i høst.

 

Tok påhengeren med hjem i helgen for å ferskvannskjøre, ta oljeskift på motor og gir og la den få litt service før vinteren. Rigget til utenfor garasjen i en vanndunk for å la den kjøre seg varm i ferskvann og motoren startet greit. Dette er første gang jeg starter og prøver motoren.

 

Heldigvis hadde jeg tatt av motordekselet, for i det samme den startet fosset det ut bensin fra to slangenipler som er plassert øverst på forgasseren. Stoppet motoren straks og bensinen sluttet å sprute. Startet opp igjen og bensinspruten stod 30 cm vannrett ut fra motoren. Holder jeg to fingre foran niplene stopper motoren tvert.

 

Det kan se ut som om det skal sitte slanger her (?), men det er ikke løse slanger noe sted.

 

Noen som har samme motor som kan sjekke hvordan dette skal se ut? Skal det sitte slanger på niplene? Hvor går slangene i motsatt ende? Hvis ikke det skal sitte slanger på niplene, hvorfor står bensinspruten ut begge nipler når motoren går? De skal tydeligvis ikke være blendet da motoren stopper når jeg holder en finger foran niplene.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Nplene sitter på toppen av forgasseren, se røde piler.

Mercury 1.jpg

 

 

Nærbilde, det fosser bensin ut av begge når motoren går.

Mercury 2.jpg

 

 

Motoren går, det spruter MYE bensin fra begge nipler ....

Mercury 3.jpg

TideRace

TideRace

Det fulgte med jolle og motor, en Mercury 6 hk (firetakt) fra 2006, da vi kjøpte Bavaria 40 Cruiser`en tidligere i høst.

 

Tok påhengeren med hjem i helgen for å ferskvannskjøre, ta oljeskift på motor og gir og la den få litt service før vinteren. Rigget til utenfor garasjen i en vanndunk for å la den kjøre seg varm i ferskvann og motoren startet greit. Dette er første gang jeg starter og prøver motoren.

 

Heldigvis hadde jeg tatt av motordekselet, for i det samme den startet fosset det ut bensin fra to slangenipler som er plassert øverst på forgasseren. Stoppet motoren straks og bensinen sluttet å sprute. Startet opp igjen og bensinspruten stod 30 cm vannrett ut fra motoren. Holder jeg to fingre foran niplene stopper motoren tvert.

 

Det kan se ut som om det skal sitte slanger her (?), men det er ikke løse slanger noe sted.

 

Noen som har samme motor som kan sjekke hvordan dette skal se ut? Skal det sitte slanger på niplene? Hvor går slangene i motsatt ende? Hvis ikke det skal sitte slanger på niplene, hvorfor står bensinspruten ut begge nipler når motoren går? De skal tydeligvis ikke være blendet da motoren stopper når jeg holder en finger foran niplene.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Nplene sitter på toppen av forgasseren, se røde piler.

Mercury 1.jpg

 

 

Nærbilde, det fosser bensin ut av begge når motoren går.

Mercury 2.jpg

 

 

Motoren går, det spruter MYE bensin fra begge nipler ....

Mercury 3.jpg

TideRace

TideRace

Har overtatt en Mercury 6 hk (firetakt) fra 2006 som fulgte med jolla til Bavaria 40 Cruiser`en som vi kjøpte tidligere i høst.

 

Tok påhengeren med hjem i helgen for å ferskvannskjøre, ta oljeskift på motor og gir og la den få litt service før vinteren. Rigget til utenfor garasjen i en vanndunk for å la den kjøre seg varm i ferskvann og motoren startet greit. Dette er første gang jeg starter og prøver motoren.

 

Heldigvis hadde jeg tatt av motordekselet, for i det samme den startet fosset det ut bensin fra to slangenipler som er plassert øverst på forgasseren. Stoppet motoren straks og bensinen sluttet å sprute. Startet opp igjen og bensinspruten stod 30 cm vannrett ut fra motoren. Holder jeg to fingre foran niplene stopper motoren tvert.

 

Det kan se ut som om det skal sitte slanger her (?), men det er ikke løse slanger noe sted.

 

Noen som har samme motor som kan sjekke hvordan dette skal se ut? Skal det sitte slanger på niplene? Hvor går slangene i motsatt ende? Hvis ikke det skal sitte slanger på niplene, hvorfor står bensinspruten ut begge nipler når motoren går? De skal tydeligvis ikke være blendet da motoren stopper når jeg holder en finger foran niplene.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Nplene sitter på toppen av forgasseren, se røde piler.

Mercury 1.jpg

 

 

Nærbilde, det fosser bensin ut av begge når motoren går.

Mercury 2.jpg

 

 

Motoren går, det spruter MYE bensin fra begge nipler ....

Mercury 3.jpg

TideRace

TideRace

Har overtatt en Mercury 6 hk (firetakt) fra 2006 som fulgte med jolla til Bavaria 40 Cruiser`en som vi kjøpte tidligere i høst.

 

Tok påhengeren med hjem i helgen for å ferskvannskjøre, ta oljeskift på motor og gir og la den få litt service før vinteren. Rigget til utenfor garasjen i en vanndunk for å la den kjøre seg varm i ferskvann og motoren startet greit. Dette er første gang jeg starter og prøver motoren.

 

Heldigvis hadde jeg tatt av motordekselet, for i det samme den startet fosset det ut bensin fra to slangenipler som er plassert øverst på forgasseren. Stoppet motoren straks og bensinen sluttet å sprute. Startet opp igjen og bensinspruten stod 30 cm vannrett ut fra motoren. Holder jeg to fingre foran niplene stopper motoren tvert.

 

Det kan se ut som om det skal sitte slanger her (?), men det er ikke løse slanger noe sted.

 

Noen som har samme motor som kan sjekke hvordan dette skal se ut? Skal det sitte slanger på niplene? Hvor går slangene i motsatt ende? Hvis ikke det skal sitte slanger på niplene, hvorfor står bensinspruten ut begge nipler når motoren går? De skal tydeligvis ikke være blendet da motoren stopper når jeg holder en finger foran niplene.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Mercury 1.jpg

Mercury 2.jpg

Mercury 3.jpg



×
×
  • Create New...