
dieselfan
Phoebe - takk for flotte bilder og god forklaring, dra gjerne til med motorkode også
vannet kommer trolig fra overgangen mellom stigerør og impellerpumpehuset se item 30 på denne :
Når du setter bort denne motoren så vil jeg absolutt anbefale deg å drenere flotørkammeret med skruen som den gule pila peker på.
Skru denne ut, samle gjerne opp i en liten kopp og se på det som kommer ut etter at det har stått og skilt seg en stund... så får du et bedre inntrykk av hva som var i forgasseren din.
Problemet er ikke olje som nevnt over. Problemet er at det i dag tilsettes ca 5% metanol i 95 oktan bensin. Metanol emulgerer vann. Den smugler vann forbi filteret og tildels vannutskiller og så felles vannet ut i flotorkammeret når motoren har stått en stund....
Så, når du drar i snora... så super dysene vann og du får lurve leven resten av sesongen....
Beklager at jeg er så bastant, men det er bare en måte å gjøre dette på dersom du vil kjøre med denne motoren og ikke bare skru.... Drener forgasser før den settes bort... og lagre motoren stående.
Det er ikke olje i bensinen som er ditt problem...
Det er vann....
IKKE bruk trykkluft på forgasseren før du har fjernet nåleventilen og dysene. Vask gjerne delene en gang i bensin, så kan du blåse med trykkluft. Anbefaler deg å blåse "bakfra" dvs motsatt vei av den bensinen går.
Blås heller ikke inn i bensinpumpa.
Demonter gjerne på et serveringsbrett eller i en tom isboks... mange av disse delene er små...
Alle dyser SKAL ha trill runde hull... ser det ut til at de ikke har det så fortsett å stake med fiskesene til alle hull i dysene er runde. Mange ser ikke godt nok til å sjekke dyser, finn en /ei med friske øyne for denne vurderingen er viktig