Willi wanka Startet 7.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2019 Hei har en Yamaha 9.9 (sport) 2016 takt! Må jeg bytte proppel hvis den skal få skikkelige 20hk ytelse? Noen som vet om noen som selger billig forgasser? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2019 Willi wanka skrev 28 minutter siden: Må jeg bytte proppel hvis den skal få skikkelige 20hk ytelse? Anbefaler deg generelt å oppgi motorkode. Når det gjelder propell så henger det sammen med hva slags båt du skal bruke motoren på. Dersom du vet hvilket turtall du oppnår med en gitt motor på en gitt båt så er det enkelt å svare riktig. Generelt så gjelder det at dersom du fikk 5500 omdr på en liten lett og lettdreven båt så vil du måtte bytte propell. Skal du ha motoren på en bred og lengre båt og kanskje du vil ha flere i båten da er ikke sikkert at du bør bytte propell. Motorens ytelse endrer seg ikke når du bytter propell. Propellen er en redskap for å kunne overføre mer effekt... Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 8.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2019 (redigert) https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=69949408 (se bilde 73/85) Her ligger en ny 20 hk forgasser til 9,9 sport. Tror det vil være vanskelig å finne noe rimeligere om du ikke bytter samtidig som du kjøper ny motor. Mener jeg betalte 2000,- for forgasser bytte ferdig montert da jeg kjøpte ny 9,9 sport. Da fulgte selvsagt også originalforgasseren (9,9/15) med. Redigert 8.Oktober.2019 av ballistic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.