Jump to content

Yamaha 9.9 til 20hk

Willi wanka

Recommended Posts

Willi wanka skrev 28 minutter siden:

Må jeg bytte proppel hvis den skal få skikkelige 20hk ytelse?

Anbefaler deg generelt å oppgi motorkode.

Når det gjelder propell så henger det sammen med hva slags båt du skal bruke motoren på.

Dersom du vet hvilket turtall du oppnår med en gitt motor på en gitt båt så er det enkelt å svare riktig.

Generelt så gjelder det at dersom du fikk 5500 omdr på en liten lett og lettdreven båt så vil du måtte bytte propell.

Skal du ha motoren på en bred og lengre båt og kanskje du vil ha flere i båten da er ikke sikkert at du bør bytte propell.

Motorens ytelse endrer seg ikke når du bytter propell. Propellen er en redskap for å kunne overføre mer effekt...

https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=69949408 (se bilde 73/85)

Her ligger en ny 20 hk forgasser til 9,9 sport. Tror det vil være vanskelig å finne noe rimeligere om du ikke bytter  samtidig som du kjøper ny motor. Mener jeg betalte 2000,- for forgasser bytte ferdig montert da jeg kjøpte ny 9,9 sport. Da fulgte  selvsagt også originalforgasseren  (9,9/15) med.

Redigert av ballistic (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...