Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

mange relevante spm nomen !

nomen skrev 1 time siden:

Er nok mye riktig i dette, men er det det vi vil?

Jeg tror, att hadde, du stilt samme spm på ett bil-forum for 30-40 år siden...så hadde det vart liknandes spm å svar...hvorfor må vi ha katalysator på eksosen, hvorfor skall en stor bil koste mer i skatt etc etc...........

Jeg er ganske sikker på att om ikke politikerne i Californien og EU begynt  å stille krav på utslippsnivåer og høyt skatter på diesel/bensin så hadde inget hent,   da hadde vi nok kjørt rundt med svære V8er alle sammen.......

Nå er de fleste politiker ganske kloke.(med noen unntak!:crazy:).......

enten forbyr de direkte.......eller så faser man ut gammelt mot nytt over en tidsperiode......

det er fortsatt ikke forbudt å kjøre rundt i en to-takts SAAB, men du hadde ikke fått lov å nyprodusere en sånn bil 

så jeg tror aldri vi får se ett forbud mot å kjøre rundt i våre gamle båter.......muligens att det kan bli strengerevkrav på nyproduserte......utfasning!

nomen skrev 1 time siden:

Og jeg tviler på at staten stiller opp med milliarder til "gullkantede fritak" som de har gjort med elbilen.

Du kan faktisk vare glad att du bor i Norge (eller England).....de er vel de ende land i Europa der det er tillatt med avgiftsfri-diesel i fritidsbåt ! ...........så der har du ett «gullkantet fritak» jmf båtkompiser i øvrige Europa

Gunga Din

Gunga Din

mange relevante spm nomen !

nomen skrev 33 minutter siden:

Er nok mye riktig i dette, men er det det vi vil?

Jeg tror, att hadde, du stilt samme spm på ett bil-forum for 30-40 år siden...så hadde det vart liknandes spm å svar...

hvorfor må vi ha katalysator på eksosen, hvorfor skall en stor bil koste mer i skatt etc etc...........

Jeg er ganske sikker på att om ikke politikerne i Californien og EU begynt  å stille krav på utslippsnivåer og høyt skatter på

diesel/bensin så hadde inget hent,   da hadde vi nok kjørt rundt med svære V8er alle sammen.......

Nå er de fleste politiker ganske kloke.(med noen unntak!:crazy:).......

enten forbyr de direkte.......eller så faser man ut gammelt mot nytt over en tidsperiode......

det er fortsatt ikke forbudt å kjøre rundt i en to-takts SAAB, men du hadde ikke fått lov å nyprodusere en sånn bil 

så jeg tror aldri vi får se ett forbud mot å kjøre rundt i våre gamle båter.......muligens att det kan bli strengerevkrav på nyproduserte......utfasning!

nomen skrev 53 minutter siden:

Og jeg tviler på at staten stiller opp med milliarder til "gullkantede fritak" som de har gjort med elbilen.

Du kan faktisk vare glad att du bor i Norge (eller England).....de er vel de ende land i Europa der det er tillatt med avgiftsfri-diesel

i fritidsbåt ! ...........så der har du ett «gullkantet fritak» jmf båtkompiser i øvrige Europa

• Create New...