Gunga Din
mange relevante spm nomen !
nomen skrev 1 time siden:Er nok mye riktig i dette, men er det det vi vil?
Jeg tror, att hadde, du stilt samme spm på ett bil-forum for 30-40 år siden...så hadde det vart liknandes spm å svar...hvorfor må vi ha katalysator på eksosen, hvorfor skall en stor bil koste mer i skatt etc etc...........
Jeg er ganske sikker på att om ikke politikerne i Californien og EU begynt å stille krav på utslippsnivåer og høyt skatter på diesel/bensin så hadde inget hent, da hadde vi nok kjørt rundt med svære V8er alle sammen.......
Nå er de fleste politiker ganske kloke.(med noen unntak!).......
enten forbyr de direkte.......eller så faser man ut gammelt mot nytt over en tidsperiode......
det er fortsatt ikke forbudt å kjøre rundt i en to-takts SAAB, men du hadde ikke fått lov å nyprodusere en sånn bil
så jeg tror aldri vi får se ett forbud mot å kjøre rundt i våre gamle båter.......muligens att det kan bli strengerevkrav på nyproduserte......utfasning!
nomen skrev 1 time siden:Og jeg tviler på at staten stiller opp med milliarder til "gullkantede fritak" som de har gjort med elbilen.
Du kan faktisk vare glad att du bor i Norge (eller England).....de er vel de ende land i Europa der det er tillatt med avgiftsfri-diesel i fritidsbåt ! ...........så der har du ett «gullkantet fritak» jmf båtkompiser i øvrige Europa