Jump to content

Edit History

Havarita

Havarita

Skulle like å se 'miljøegenskapet' for dette elektroflyet fra vugge til grav.

 

I beste fall klarer man å flytte et 'karbonavtrykk' i Norge til en forurensing et annet sted i verden hvor man produserer og avvikler batterier.? Det er sannsynlig at den siste er størst.

 

Ett fly vil ha like stort kraftbehov som resten av flyplassen står det i artikkelen.

På hver flyplass. Strømprisen blir etterhvert så dyr at Avinor vil ha egne generatorer på flyplassen for å produsere strøm til flyene. Eller foresten; ihht Parisavtalen må de jo stå utenfor Norge slik at vi får med oss overføringstapene også. Her snakker vi global supermiljøgevinst med supereffektive elektromotorer folkens.??

 

Ett fly klarer kanskje 1 g t/r SVG-BGO per arbeidsdag og må lade 4-8t i hver ende. 

6-8 fly for å opprettholde dagen rutetilbud. Vi snakker om supermiljøgevinster. Gevinsten med 8 fly er jo 8 ganger så stor som ett fly. 

Å f%&#, det var 7 batterier som skulle lades samtidig, og ett i lufta.

 

Hvordan kom vi dit at vi ikke stiller noen kritiske spørsmål før slike artikler publiseres?

 

PS: Det er ikke bare flyplassens sin strømpris og nettleie som blir høyere når etterspørselen etter strøm øker.

OBS: Finansdepartementet kan faktisk finne ut at de tjener penger på dette. 

Havarita

Havarita

Skulle like å se 'miljøegenskapet' for dette fra vugge til grav.

 

I beste fall klarer man å flytte et 'karbonavtrykk' i Norge til en forurensing et annet sted i verden hvor man produserer og avvikler batterier.? Det er sannsynlig at den siste er størst.

 

Ett fly vil ha like stort kraftbehov som resten av flyplassen står det i artikkelen.

På hver flyplass. Strømprisen blir etterhvert så dyr at Avinor vil ha egne generatorer på flyplassen for å produsere strøm til flyene. Eller foresten; ihht Parisavtalen må de jo stå utenfor Norge slik at vi får med oss overføringstapene også. Her snakker vi global supermiljøgevinst med supereffektive elektromotorer folkens.??

 

Ett fly klarer kanskje 1 g t/r SVG-BGO per arbeidsdag og må lade 4-8t i hver ende. 

6-8 fly for å opprettholde dagen rutetilbud. Vi snakker om supermiljøgevinster. Gevinsten med 8 fly er jo 8 ganger så stor som ett fly. 

Å f%&#, det var 7 batterier som skulle lades samtidig, og ett i lufta.

 

Hvordan kom vi dit at vi ikke stiller noen kritiske spørsmål før slike artikler publiseres?

 

PS: Det er ikke bare flyplassens sin strømpris og nettleie som blir høyere når etterspørselen etter strøm øker.

OBS: Finansdepartementet kan faktisk finne ut at de tjener penger på dette. 



×
×
  • Create New...