Jump to content

Edit History

Midtpinne

Midtpinne

EL-motoren er i mange henseende Otto-motoren overlegen.

• Bråker mindre
  • Mindre mekanisk slitasje
  • Enklere konstruksjon
  • Mindre vedlikehold
  • Bedre utnyttelse av tilført energi

Det er sikker mer også, men jeg har lyst å si at EL-motoren er Otto-motoren overlegen i nesten alle henseende.

Men så må vi jo tilføre energi til motoren, og da er Otto-motoren best akkurat nå. Batterier er svintunge og jeg tror at de er en slags blindvei, noe vi trenger midlertidig for å komme oss videre. Diesel og bensin er lett å lagre og kan enkelt fraktes sammen med motoren i egne tanker.

Og det er vel egentlig dette som blir diskutert i denne tråden. Hvordan få med seg nok energi, ikke hvilken motor som er best.

Og da sier jeg det igjen, hydrogen er svaret. :thumbsup: 

(Kan vi slutte og diskutere EL-biler, den diskusjonen er dratt alt for lang og begge parter har begynt å framføre teite dumme dårlige argumenter.)

Midtpinne

Midtpinne

EL-motoren er i mange henseende Otto-motoren overlegen.

• Bråker mindre
  • Mindre mekanisk slitasje
  • Enklere konstruksjon
  • Mindre vedlikehold
  • Bedre utnyttelse av tilført energi

Det er sikker mer også, men jeg har lyst å si at EL-motoren er Otto-motren overlegen i nesten alle henseende.

Men så må vi jo tilføre energi til motoren, og da er Otto-motoren best akkurat nå. Batterier er svintunge og jeg tror at de er en slags blindvei, noe vi trenger midlertidig for å komme oss videre. Diesel og bensin er lett å lagre og kan enkelt fraktes sammen med motoren i egne tanker.

Og det er vel egentlig dette som blir diskutert i denne tråden. Hvordan få med seg nok energi, ikke hvilken motor som er best.

Og da sier jeg det igjen, hydrogen er svaret. :thumbsup: 

(Kan vi slutte og diskutere EL-biler, den diskusjonen er dratt alt for lang og begge parter har begynt å framføre teite dumme dårlige argumenter.)

• Create New...