Jump to content

Edit History

bjoris

bjoris

Det er bare det ekstreme som tror vi kan slutte å bruke olje i morgen. Jeg tror vi har godt av å ha noen slike blant oss, for å pushe utviklingen. 

Men drit i elbiler og andre situasjoner, det interessante i denne diskusjonen er jo hvordan dette blir på båter og da gjerne fritidsbåter. Det er åpenbart mye vanskeligere å gjøre om fritidsbåter til elektriske enn med biler. Seilbåter kan ganske enkelt bli elektriske med bedre batterier, men da snakker vi gjerne hybridsystem om det skal fungere som i dag. Men jeg ser ikke at det er plass til den raske store familiecruiser i den nye utslippsfrie verden som unektelig er på vei. 

Jeg tenker at du er bra tøff om du kjøper en 5 MNOK fritidsbåt med forbruk på 3-5 liter pr mil i dag, verdifallet kan bli ekstremt...

bjoris

bjoris

Det er bare det ekstreme som tror vi kan slutte å bruke olje i morgen. Jeg tror vi har godt av å ha noen slike blant oss, for å pushe utviklingen. 

Men drit i elbiler og andre situasjon, det interessante i denne diskusjonen er jo hvordan dette blir på båter og da gjerne fritidsbåter. Det er åpenbart mye vanskeligere å gjøre om fritidsbåter til elektriske enn med biler. Seilbåter kan ganske enkelt bli elektriske med bedre batterier, men da snakker vi gjerne hybridsystem om det skal fungere som i dag. Men jeg ser ikke at det er plass til den raske store familiecruiser i den nye utslippsfrie verden som unektelig er på vei. 

Jeg tenker at du er bra tøff om du kjøper en 5 MNOK fritidsbåt med forbruk på 3-5 liter pr mil i dag, verdifallet kan bli ekstremt...

• Create New...